Forfatter Emne: El-diagrammer søges  (Læst 4924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Dato: 04. Oktober 2010 kl: 23:46:24 »
Jeg ville høre om ikke der skulle være nogen som skulle have el-diagrammer til både en 1,6TD og en 2,1 MV indsprøjtning.

Grunden til det er at jeg er blevet lidt i tvivl om jeg skulle sælge min LLE, da jeg i grunden er meget glad for den. Jeg har derfor købt en 2,1 MV som jeg planlægger at lægge i, samt købt fælge til hende også.

Jeg håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe med dette.

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #1 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 13:29:34 »
skal du ikke bare have hele ledningsnettet fra den lille sorte boks (den med relæ og sikring til bla forvarmning) og ud til motoren
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
El-diagrammer søges
« Svar #2 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 13:45:35 »
Respekt for det Peter, de to runde stik i den sorte boks som Bos1 nævner bør vel kunne samles med ledningsnettet du har på MV'en; måske dieselfolket kan fortælle om de to runde stik også er på en diesel (jeg tror det).

Hinze

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #3 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 15:43:55 »
Jeg ved intet om T3er endnu så jeg håber at nogen kan hjælpe. Jeg er uddannet elektrikker, automatikteknikker og elevatorteknikker, så jeg har det nok nemmest med at læse el-diagrammer.

Jeg har været i kontakt med færselsstyrrelsen og med en synshal idag. Jeg er endnu ikke færdig, men når jeg ved noget ang. godkendelse mm skal jeg nok vende tilbage.

Og Hinze tak for respekten. Det har trods alt været en ønskebil i et stykke tid  8) .  Den eller en Doka.

Planer er at få  den 2,1 MVer i, mine Porsche cup2 fælge på. Jeg vil hen over sommeren se på andre bremser til hende også (forestiller mig bremser fra Porsche). Når ja så lige lidt sænkning. så hvis nogen ved om LLE er sænket fra starten, vil jeg gerne vide det. Evt kunne en venlig sjæl måske måle en standart bus højde til tagrenden. Jeg vil gerne have hende sænket ca 45 mm end det hun er nu.

Hilsen Peter

PS: Jeg mangler nogle stumper så jeg vender lige tilbage med en lille liste. Så håber jeg at i har det på laget  :wink: .
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #4 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 16:15:46 »
da jeg (i et kort sindsforvirret sekund) ville bygge fra en DJ til en JX fik jeg af vide jeg bare skulle bruge motorledningsnettet fra en JX da de begge kører med de to runde stik et til baglygter og lign og et til motoren  
og du vidst også bruge tanken fra en DJ eller en MV da den har større føderør
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #5 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 16:41:34 »
Ja den slipper jeg nok ikke for at skifte..... Håber på at kunne finde en god brugt som er tæt, så hvis der er en som har en til at ligge er jeg interesseret. Mangler vist nok også lambdasonden..
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #6 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 20:44:42 »
Hmmm, hvis du nu alligevel er i gang med myndighederne, tør jeg slet ikke nævne en subaru muligheden. Som vi talte om, vil en række 4 være klart det "letteste" efter min mening. http://2e-im.vw-bus.net/?cat=4

Hinze

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
El-diagrammer søges
« Svar #7 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 20:46:51 »
Hej Peter , den er sænket 30mm. fra fabrik af , det med tanken vil jeg gerne sætte ? tegn ved , jeg køre med dieseltank på guld4en den har en 2E motor , med benzinpumpe fra en DJ , der er bare lavet lidt overgangsstykker , jeg syntes den får benzin nok , men der er måske noget jeg har overset ?.
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982  ,
Skoda roomster 1,4 ,16v ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #8 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 20:52:15 »
Citat fra: "POLLE955"
Hej Peter , den er sænket 30mm. fra fabrik af , det med tanken vil jeg gerne sætte ? tegn ved , jeg køre med dieseltank på guld4en den har en 2E motor , med benzinpumpe fra en DJ , der er bare lavet lidt overgangsstykker , jeg syntes den får benzin nok , men der er måske noget jeg har overset ?.
hilsen poul

det er vel fordi du altid har benzin nok i tanken  8)

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
El-diagrammer søges
« Svar #9 Dato: 05. Oktober 2010 kl: 20:59:13 »
Er det fordi en 2,1l wbx , når den får fuld hane , ikke får nok benzin med det tyndere diesel rør , den kan jo ved voldsomt brug komme helt ned på 7,5 km/ l  :lol:
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982  ,
Skoda roomster 1,4 ,16v ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline peterwings

• Full Member
    • Vis profil
El-diagrammer søges
« Svar #10 Dato: 06. Oktober 2010 kl: 05:37:58 »
Jeg regnede også med at prøve dieseltanken til at starte med. Jeg snakkede længe med en der hedder Peter igår fra færdelsstyrrelsen. Ifølge ham risikere jeg ikke at kunne få den godkendt hvis ikke jeg køre til syn med en orginal motor. Der har noget at gøre med krav til udstødningsgasserne. Hvis jeg lægger en motor i fra eks. Audi (ville helst have lagt den motor i Hinze) skal jeg kunne dokumentere at overholder alle de krav som en f.esk en MV. Den synshal jeg var i ikke meget for min ide, så jeg bliver nød til at kigge efter en anden synshal som er mere venlig stillet over for det. Jeg gider ikke bøvl til syn første gang, og måske risikere at skulle lægge en diesel i igen..... Så må jeg vel kigge efter en 2,2 Subaru motor til den senere.
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk