0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Her er 81'eren http://www.dba.dk/vw-20b-camper-1981-km/id-68099829/Her er 84'eren http://www.dba.dk/vw-westfalia-camper-1984-km/id-68901668/
Udfra billederne er den sølvfarvede da klart den flotteste ;-)DG!Det kan jo også være en DF...?
Nej, jeg synes bare den har mere patina... Og så er jeg vild med sølvmetallic T3
du prikker til to forskellige "religioner".Luftkølet (LBX) er enkelt, ingen varme i kabinen om vinteren. Reservedele er dyre, men færre stumper.Vandkølet (WBX) er "ofte" utæt i gummipakningerne ved topstykkerne; der er flere HK, er nok lidt mindre støjende, reservedele er dyre f.eks udstødning, pakningssæt.Rigtigt at de kan være utætte, men et sæt nye toppakninger og den rigtige kølevæske, så ser du aldrig det igen. Reservedele er ikke dyrere end til alle mulige andre biler, hvis de købes de rigtige steder.f.eks. komplet pakningssæt til hele motoren: 375 kr. Kompl. Udstødningssystem: 3500 kr.De har begge hydrauliske ventil-løftere der måske er trætte og klapre. De er nemme at skifte på den luftkølede, men toppene skal af på den vandkølede.Hvis man har de justerbare stødstangsrør (kan evt. tilkøbes hvis løfterne trænger til at blive skiftet) behøver topstykkerne ikke af på WBX.Du spurgte til motor, men jeg er vild med den "cleane" front på den luftkølede. De luftkølede er ofte lettere i egenvægt (vægtafgift).Min har en egenvægt på 1200 kg (indregistreret som skrabet kassevogn)Du kunne evt. linke til dem, så vi kunne se med.Hinze
Jeg er ikke helt enig i dine betragtninger.Citat fra: "Hinze"du prikker til to forskellige "religioner".Luftkølet (LBX) er enkelt, ingen varme i kabinen om vinteren. Reservedele er dyre, men færre stumper.Vandkølet (WBX) er "ofte" utæt i gummipakningerne ved topstykkerne; der er flere HK, er nok lidt mindre støjende, reservedele er dyre f.eks udstødning, pakningssæt.Rigtigt at de kan være utætte, men et sæt nye toppakninger og den rigtige kølevæske, så ser du aldrig det igen. Reservedele er ikke dyrere end til alle mulige andre biler, hvis de købes de rigtige steder.f.eks. komplet pakningssæt til hele motoren: 375 kr. Kompl. Udstødningssystem: 3500 kr.De har begge hydrauliske ventil-løftere der måske er trætte og klapre. De er nemme at skifte på den luftkølede, men toppene skal af på den vandkølede.Hvis man har de justerbare stødstangsrør (kan evt. tilkøbes hvis løfterne trænger til at blive skiftet) behøver topstykkerne ikke af på WBX.Du spurgte til motor, men jeg er vild med den "cleane" front på den luftkølede. De luftkølede er ofte lettere i egenvægt (vægtafgift).Min har en egenvægt på 1200 kg (indregistreret som skrabet kassevogn)Du kunne evt. linke til dem, så vi kunne se med.Hinze