Forfatter Emne: Hjælp til at finde fejl ved køb af bus.  (Læst 7408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

the-rabbit

• Gæst
Hjælp til at finde fejl ved køb af bus.
« Dato: 12. Oktober 2010 kl: 19:19:48 »
Hej igen T3 fans. :)

Nu er motorcyklen solgt, og jeg er på jagt efter en billig, men fornuftig, bus.

Jeg har fundet en T3 1,9 Benzin fra 1984 til 15.000 kr. Sælger er en lille forhandler. Han kunne ikke huske om den var +/- 1500 kg eller hvor langt den har gået.
 - Dog skal jeg snakke med ham igen i morgen, hvor han ville finde ud af dette.

Mit spørgsmål er, om der er en der kan lave mig en "liste" over ting jeg skal se efter på sådan en bil. :) Det bliver (forhåbentligt) min første T3'er, og jeg glæder mig som et lille barn!

Mvh.
Emil Hansen

the-rabbit

• Gæst
« Svar #1 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 20:29:44 »
Og er der nogle der ellers kan fortælle mig noget om sådan en 1,9 Benzin? Hvor mange kræfter? Kører de godt? Noget som skal efterses tit? :) Fortæl, fortæl..

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 20:47:03 »
hvis du ville udfylde hvor du er fra i din profil så folk ku byde ind med hjælp
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

the-rabbit

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 20:55:54 »
Så er det rettet. :)

Mølle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 20:58:38 »
Hej Emil

Uanset hvor du bor, så skal du kigge efter rust ved donkraft befæstigelserne samt traversen, hvor gearkasseophænget sidder. Det er efter min opfattelse de værste steder at reparere. Ellers kan der komme rust nederst inde i hjulkasserne, samt alle de steder du kan se ved at gå rundt om bilen. Ved ruderammer, i samlinger, på fronten ved kofangeren, trinbrætterne og sikkerhedsselebeslagene ved forsæderne.

Benzinmotorerne, også kaldet WBX er fine og driftsikre, hvis du ikke piner dem. De har det med at blive utætte for vand, da gummipakningerne alle har +20 år på bagen. Hvis de ikke er blevet pint og ellers er blevet passet med service, så kan de køre rigtigt mange kilometer. Der er skrevet meget på nettet om disse motorer. Her er lidt klogt på dansk: http://wbx.fragreve.dk/

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
« Svar #5 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 20:59:07 »
Hej Emil , en 84 til 15000,- det er ikke mange penge , så jeg ville :

Prøve at få en garvet T3 er nørd med ud at kigge ( hvor bor du )

Kigge efter rust i samlinger , bag kofanger foran ,trinbrætter , skærmkanter , donkraftbeslag/ bagsvinger .

motor har 78 hk det er fint , kig efter rød kølervædske , ellers irer topstykker væk . Den er med kaburator , som godt kan drille , går den rent fra start . Hov det kan også være en 60 hk den er lidt anstrengt , men det mærker du straks .

hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Jønne Ukendt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
« Svar #6 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 21:10:10 »
Står den bil i Skagen?

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

the-rabbit

• Gæst
« Svar #7 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 22:00:50 »
Hej igen.
Mange tak for de gode råd. Det er nogle ting jeg bestemt vil kigge efter.
Nej den står ikke i Skagen, men i en lille by ved Limfjorden. :) Den står til salg til 19.500. Jeg har budt ham 15.000 kontant. - Og det lød til han ville gå med til.

Hvad er forskellen på en 60 og 78 hk motor?

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
« Svar #8 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 22:07:46 »
Den ene har 60 hk ved 3700 omdr.og 140nm, faldstrømskaburator , den anden 78 hk ved 4400 omdr. 150 nm. , registerkaburator , begge to 1913 cm3 og 1,9 l.
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #9 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 22:09:41 »
Hvad er det for en lille by ved Limfjorden?

the-rabbit

• Gæst
« Svar #10 Dato: 12. Oktober 2010 kl: 22:17:00 »
Kkrogsgaard

Havde faktisk smidt det ud igen, indtil jeg så dit hjemsted. :P
 - Det er jo i/ved Løgstør.. :D (Undskyld hvis betegnelsen "lille by" strider imod virkeligheden - Jeg har nemlig aldrig været der, men det var mit indtryk)

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #11 Dato: 13. Oktober 2010 kl: 05:32:46 »
Ahh  er den grøn og sort, og står i Aggersund?

Så er det noget Kenneth Håstrup har en finger med i, tror jeg.

¨

Offline 4X4

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 13. Oktober 2010 kl: 07:40:51 »
Rustfælden bag ekspansionsbeholderne i skærmkasserne ved forhjulene, sikkerhedselebolten ligeledes i forreste skærmkasse og pladen under kølergitter/over kofangeren foran. "hulstykket" lige under bagerste kofanger er også et sted de godt kan finde på at mulde lidt. Hvordan har udstødningen det?.
Bare der ikke er rust i vangerne, så er resten vel egentlig ligegyldig hvis det er den vogn man vil have.
15.000 kr er vel nogenlunde det "normale" mennesker i "normale" biler betaler for et service med olieskift hos en aut. forhandler. (men de ved også hvor den hemmelige sprinklerbeholder sidder, for de kan altid få plads til min. 2 liter, selv om man lige har fyldt den op dagen før).
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 13. Oktober 2010 kl: 08:18:05 »
Hvis du er ude efter noget med lidt mere power:

http://www.guloggratis.dk/vw/transporter/annonce/8462798

Prisen er næsten den samme, og den her kan man da altid finde på en p-plads !

the-rabbit

• Gæst
« Svar #14 Dato: 13. Oktober 2010 kl: 10:15:48 »
Kkrogsgaard

Det lyder jo til du kender bilen lidt? Ved du noget om den? Stand osv? Og hvem er Kenneth Håstrup? :) Jeg kunne måske lokke dig med ud at se på den, hvis jeg giver en kasse Slots? ;) Uanset hvad, tror jeg du har mere forstand på disse biler end jeg har.
Indtil nu har jeg kun kørt motorcykel, så det her er helt nyt for mig. Dog er mine hænder ikke skruet helt forkert på, og jeg ser frem til at lære meget mere.

Aran
Den bil du linker til er en camper, og det har jeg ikke noget at bruge til :( Desuden står den på sjælland.

Mvh.
Emil