Vær opmærksom på at der ikke er et 1-til-1-forhold mellem den gule lampe og glødning. Derfor kan man ikke slutte, at der er overensstemmelse mellem at den gløder og at lampen lyser. Den gule lampe indikerer den tid, det er hensigtsmæssigt at vente, før man drejer nøglen til start, men den gløder efter i en periode afh. af temp.
Glødetiden med gul lampe tændt styres af én kondensator i relæet, og glødetiden efter lampen er slukket styres af en anden kondensator. Afh. af årgang og udførelse varierer disse kondensatores størrelse, og der kan derfor ikke siges noget entydigt, om en præcis glødetid ved en bestemt temp. Til sammenligning har jeg lige tjekket min glødetid her til aften med kold motor -> 18 sek. med lampe og 40 sek. derefter.
Der er ingen grund til at måle gløderørene. Starter den jævnt og pænt, så gløder de alle. Derimod er der grund til at tjekke, hvor længe de faktisk får strøm. Det kan man altså ikke via den gule lampe, men f.eks med en polsøger på kobberbroen mellem rørene. Du skal ikke være bange for at de futter af - der skal meget mere til. I eksperimenter med alternative brændstoffer har jeg indloddet meget større kondensatorer resulterende i glødetid på op til 5 min., uden at det kostede rørene. Selvf. skal det ikke være hverdagskost med alm. rør, men i enkeltstående testforsøg er det ufarligt.
Ellers er minutiøs rengøring af alle stikforbindelser - også dem, relæet fæstnes i - guld værd. Det er mit bedste bud. Og ang. relæer, så findes der 2 relæer til T3, som er indbyrdes kompatible. Det ene har et reservedelsnr., som starter med T3-karakteristika'et "251 ... ...", og det andet er adopteret fra Audi 100 type 44 og starter derfor med "443... ..." - de sidste cifre kan jeg ikke i hovedet og min onkel sidder på en anden computer, som er gået i seng.