Forfatter Emne: Kompressor på 1,6/1,9 TD.....  (Læst 8590 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #15 Dato: 05. November 2010 kl: 22:17:03 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "opelhaj"
seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)


Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???


Lige præcis mine tanker Mølle.....


Nå, hvad er så forskel mellem Turbo og Kompressor? Luft som presses sammen bliver altid varm. Så prøv først engang med olie- og intercooler, så klarer en JX sku 90HK og holder til det!

Der er jo en grund til, at der ikke findes diesel med kompressor: det er absolut ueffektiv.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #16 Dato: 06. November 2010 kl: 09:30:45 »
En Rotrex kompressor findes med eget internt olie-kredsløb, så man må da gå ud fra at man kan sænke motorolie-temperaturen hvis det ikke skal igennem en rødglødende turbo.....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #17 Dato: 06. November 2010 kl: 16:46:46 »
Citat fra: "buddha_uffe"
En Rotrex kompressor findes med eget internt olie-kredsløb, så man må da gå ud fra at man kan sænke motorolie-temperaturen hvis det ikke skal igennem en rødglødende turbo.....


Det er mere undersmøringen af stemplerne, der sørger for varmen. Hvis det er Turboen, det skal køles ned, så findes der nogen med vandkølet lejehus.

Resultatet af sådan en kompressor-konvertering, står ikke i noget forhold til indsatsen, som realisering kræver.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #18 Dato: 06. November 2010 kl: 23:14:04 »
Vil nu stadig holde på at det godt kan blive et spændende projekt. F.eks en toyota SC kompressor med magnetkobling, en kontakt på speederen = kør den som sugemotor ved let fod og vupti - øjeblikkeligt 0,9 bar ved aktivering af kontakt og LDA dåsen gi´r mere diesel....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #19 Dato: 07. November 2010 kl: 11:14:06 »
Citat fra: "mdonau"
Hvis det er Turboen, det skal køles ned, så findes der nogen med vandkølet lejehus.


Det er vist allermest tænkt for at køle turboen kontrolleret ned efter drift, men giver selfølgelig også køling under drift.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)