0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "Mølle"Citat fra: "opelhaj"seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???Lige præcis mine tanker Mølle.....
Citat fra: "opelhaj"seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???
seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)
En Rotrex kompressor findes med eget internt olie-kredsløb, så man må da gå ud fra at man kan sænke motorolie-temperaturen hvis det ikke skal igennem en rødglødende turbo.....
Hvis det er Turboen, det skal køles ned, så findes der nogen med vandkølet lejehus.