Forfatter Emne: sorte tændrør, ujævn motor gang.  (Læst 4213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Dato: 07. November 2010 kl: 10:21:24 »
Hej

har haft lidt problemer med lidt ujævn motor gang på det sidste. Nogle gang får jeg nogle kraftinge ryk i motoren som dog hurtigt forsvinder igen.
tænkte det nok var tændrørne den var gal med.
det er hjulpet lidt at få dem skiftede. men dem jeg tog ud af bilen var meget storte, kan læse i haynes bogen at det betyder en for fed blanding men ikke hvad jeg skal gøre ved problemet.
tænkte om der ikke hvad en som lige ved hvordan det skal fixet så min bil kan blive klar til vinter

tak

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #1 Dato: 07. November 2010 kl: 12:48:10 »
går ud fra det er en wbx, men hvilken motorkode har den?

Hinze

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #2 Dato: 07. November 2010 kl: 18:47:58 »
hej det ved jeg faktisk ikke helt. fand motor kode på den. 025 129 713A

da jeg var der nede fik jeg også konstateret lidt løse og meget "iret" tændingskabel til det ene tændrør så tager ud og hente nyt tændkabel sæt til den i morgen så de kan komme til at side godt igen alle sammen. det har nok også noget at sige med mine motor ryk tænker jeg med min store mekaniker viden ;)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #3 Dato: 07. November 2010 kl: 19:00:48 »
Der sidder en motorkode; f.eks DG/DF MV eller måske DJ, lige under det sorte tårn til krumtapudluftning. Er den med karburator eller indsprøjtning?

Ellers kan du lægge et billede ind af den så vi bedre kan kikke.

Hinze

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #4 Dato: 07. November 2010 kl: 19:32:08 »
hej
prøver lige igen. 5 min

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #5 Dato: 07. November 2010 kl: 19:49:04 »
hej

kunne ikke lige se det motor nr.

men har taget et billede. prøver at se motor nr. i morgen når der er beder lys.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #6 Dato: 07. November 2010 kl: 21:00:55 »
Pierburg.....
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #7 Dato: 07. November 2010 kl: 21:01:41 »
ny rotor og rotor dæksel nu du er igang.... så spiller det
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #8 Dato: 07. November 2010 kl: 21:05:48 »
og nu du er deromme. så skru li de 3 møtrikker af på det der sorte plastik, start motoren og så gas den op og kig ned om spjæld 2 som er Vacum styret åbner sig når den får noget gas???? ellers så vælter den bare benzin ind uden gavn. ellers smid en pm
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #9 Dato: 08. November 2010 kl: 00:07:00 »
Og nu du er i gang ved karburatoren, så dasker du lige et par gange med skæftet af en mellemstor skruetrækker der, hvor benzinslangen fra pumpen går ind. IKKE voldsomme slag, men et par dask hvis nåleventilen sidder fast. ( Så får du hurtigt samme problem igen ) men som nødreparation er det ok.

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #10 Dato: 08. November 2010 kl: 17:11:05 »
lyder som om mit weekend projekt er godt på vej med mange ting at lave.

nogle som lige ved hvor jeg køber et rotor dæksel og rotor?

har også prøvet at lede som en gal efter det motor kode nr. er der mon en som har et billede af hvor det sidder kan ikke finde det ;(


som altid tak for den super hjælp :)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #11 Dato: 08. November 2010 kl: 18:01:32 »
Dansk Ombytnings Service, Glentevej et eller andet, 2400 NV  eller om alt glipper: Gør Det Selv, sydhavnen

Motor nummeret finder du på blokken ud mod dig selv. Lige der under "skorstenen" hvor blokken er samlet. Prøv at pudse lidt med en klud. Så dukker der sikkert to bogstaver og nogle tal frem.

Offline Bjørn Holbæk

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 178
    • Vis profil
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #12 Dato: 08. November 2010 kl: 21:06:30 »
Motor nr. (kode) sidder ca. der hvor jeg har markeret med en rød firkant. kan godt være lidt svært at se når motoren ligger i, men man kan evt. bruge et lille spejl :D)
Nye tændrørskabler kunne også være svaret på problemet, men generelt tændingsvej og benzinvej, så det er bare at starte fra en ende af ;D)
vw T3 syncro gl 1991 (camperbus)
vw T3 brun med mer brun 1983 8 pers.
vw T1 model 24 bus 1962
vw hybrid projekt-nu med plader 1963
vw bobbel 1500cc 1969
Herfølge tlf. 22 18 47 65

andreasl

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #13 Dato: 13. November 2010 kl: 15:26:30 »
hej

fik skiftede strømfordel dæksel, rotor og strømkabler. det har afhjulet problemet. så det er jo dejligt.

har nu lige et spørgsmål mere. tog låget af kapuratoren og det ser lidt forkert ud, har taget et billede af det. den ene side mod bagklappen er helt smatte ind i olie og den anden side helt ren er det meningen?

tak

fandt også motorkoden. nr. mv 082070

Mølle

  • Gæst
sorte tændrør, ujævn motor gang.
« Svar #14 Dato: 13. November 2010 kl: 17:15:28 »
Nu er jeg ikke så motorkyndig, men umiddelbart er din motor en klon af en mv (blok, dvs. 2,1L som kan tåle blyfri) og en DG (1,9 med registerkarb.) Det skal nok fungere sammen.

Olien kommer fra krumtapudluftningen, dvs. lidt olieslam som bliver båret med underkompression op til indsugningen. du kan se en sort slange som går ind på siden af luffilterkonsollen, som er skruet på toppen af karb. Motoren drikker så at sige sin egen olie på den måde, og der er sat en oliefælle for at filtrere det meste olie fra underkompressionsluften. Hvis det bliver for voldsomt grundet slidt motor vil det vise sig som øget olieforbrug, men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret.

held og lykke med bilen.