Forfatter Emne: Mit \"nye\" værksted  (Læst 6605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Dato: 10. November 2010 kl: 22:25:39 »
Synes lige jeg ville vise hvad jeg går og roder med efter jeg har fået solgt værkstedet.

Dem af jer der har været her, vil vide hvor meget plads jeg havde før.
( til jer andre så var det 1000kvm værksted med lifte og grav bl.a.

Her er hvad jeg må nøjes med nu - så det skal ikke være for store projekter jeg giver mig af med længere.

Og der er den unde ranme koldt, når man er vant til at arbejde i korte ærmer med fyret på 20 grader :lol:  :lol:

Jeg er nu ved at finde alt mit værktøj, få det tjekket - smidt ud - delt op - og hængt op, så jeg kan se hvad der er tilbage. Det meste er solgt - lånt ud på ubestemt tid eller blot givet væk.

For 14 dage siden var garagen fyldt til bristepunktet og jeg kunne ikke tage mig sammen til at få ryddet mere op i det, men så kom der jo en boble på matriklen og den gamle dame skulle jo helst ikke stå ude om vinteren.

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Mit \"nye\" værksted
« Svar #1 Dato: 10. November 2010 kl: 22:30:30 »
det ser koldt ud, men højt nok til en lille saxelift (de er blevet billige her på det sidste :)  )

har du maskiner eller værktøj du ik kan få plads til, kan jeg godt rydde et hjørne her :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #2 Dato: 10. November 2010 kl: 22:37:18 »
@Verner - hvis jeg skal have lavet noget hvor jeg ikke kan nøjes med min højtløfter donkraft, har jeg heldigvis andre steder at ty til, ellers må man betale sig fra det.

Der er sgutte meget tilbage at gemme nogen steder. :lol:

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #3 Dato: 11. November 2010 kl: 18:36:39 »
Er det så ikke der, hvor man overvejer tilbygning ? (Hvis mit værksted ikke var på lejebasis, var der nok blevet føget et par m2 til allerede )   :lol:  :lol:  :lol:

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #4 Dato: 11. November 2010 kl: 20:55:48 »
@aran - det er netop på lejebasis. Jeg har solgt hus og værksted og det hele, men vi bor til leje i huset frem til sommerferien og skal så finde noget andet.

Garagen ( tidligere jernlager og oplagsplads for gamle plæneklippere) fik jeg lov at få med i lejen også, så jeg havde et sted til alt mit grej.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #5 Dato: 11. November 2010 kl: 22:25:55 »
Ja, så er det nok ikke lige der du lægger alt for meget energi. Men kender godt det der med, at pladsen skrumper forbløffende hurtigt.

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #6 Dato: 12. November 2010 kl: 21:16:18 »
Trods de, i mine øjne, meget beskedne kår, lykkedes det mig alligevel at skifte alle styrekugler, styrestænger og styrtøjsdæmper på den lille boble i dag i det nye værksted.
Det tog meget lang tid at overbevise mig selv om at det bare var at gå i gang!!
Til sidst tog både nærighed og stolthed over - for det kan sgutte passe at sådan en gammel mekker ikke kan skifte et par styrekugler :lol:  :lol:

Lidt billeder af processen er lagt på vwnettet: http://vwnettet.dk/topic/168977#post-600053 hvis der er nogen der gider kigge på sådan noget gammelt vw skrammel :wink:  :twisted:

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #7 Dato: 13. November 2010 kl: 00:35:34 »
Herligt med lidt nostalgi efter en regnfuld eftermiddag i selskab med en genstridig Polo. (Det bli`r i familien ) men sgi ikke lige vejr til den slags.

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #8 Dato: 13. November 2010 kl: 11:18:05 »
Jeg personlig ser gerne på billeder af "noget gammelt VW skrammel" især da når det ser velbevaret ud som Parkhaves.
Min første bil var en boble fra -55 og den var jeg egentlig glad for.
Igennem årene er der kørt i en masse andet, skrammel, ja, med få undtagelser, men på en eller anden måde er vi tilbage ved VW-erne, og må lige erindre, at en del er udviklet videre fra den gamle boble.

Men hurra for forskellighederne, også her i "Nettet"

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline verner

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #9 Dato: 13. November 2010 kl: 13:51:50 »
jeg har heller ik hverken kørt eller skruet i en boble, men det ser da spændende ud, var ik klar over at der var så mange styrekugler på en boble!
så kan da godt forstå at du skifter dem alle nu du alligevel var i gang ;)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #10 Dato: 13. November 2010 kl: 18:29:15 »
:lol:  :lol: Just hjemvendt efter en tur i det jyske i boblen. Først til VW Bugs i herning, der var åbent hus i deres nye klubhus. Rigtig fine lokaler og god vw-snak. Fandt også en der havde vinterdæk til meget billige penge, altså et besøg der kunne betale sig.

Derefter til klovborg for at besøge tony og alle hans busser :lol:  :lol:
Uhh er stadig fristet af sådanne fine køretøjer.
En kop kaff' og en vw-snak blev det også til her, samt et nyindkøbt fyr fra Tony's amagerhylde, så der kan fyres op i boblen til den forestående fimbulvinter. Jeg takker for en god handel.

Tilbage over herning for at hente ovennævnte dæk/fælge ved en gut der også havde en bluestar hannover edition stående (bagskade u/afgift) og her var der sørme også en lille vw-snak.

Så lige et lille smut forbi en tidligere kollega til en kop kaff' og en vw-snak. Han er den årgang hvor han kan huske de solgte fabriksnye bobler.
Endelig hjemme og tømme boblen, så den er klar til værkstedsbesøg imorgen.
Har en tidligere kollega med værksted, der lige vil give den en omgang i motorrummet, med tænding og co' justering, samt justering af styretøjet.
Kunne mærke den trængte til en sporing, da den "skrubber" over forhjulene ved stor styreudslag. Til gengæld opførte den sig eksemplarisk i meget hård sidevind hele dagen, mange gange ind skråt forfra.

Må også indrømme at jeg meget modstræbende måtte en tur forbi T-svansen fra morgenen af. Havde lige glemt at der ingen strømudtag er i en boble og derfor ingen mulighed for at sætte GPS'en til. 1 stk lighter indkøbt, og så en hurtig forbindelse fra batteriet så var der strøm.

Og som altid, masser af drejede hoveder igennem de små byer.
Man kan næsten høre folk sige til de andre, " se - såen en havde mor og mig da vi var unge" og lign.

Offline verner

• Hero Member
    • Vis profil
Mit \"nye\" værksted
« Svar #11 Dato: 13. November 2010 kl: 18:33:15 »
hehe, du er jo helt solgt til den boble allerede ;)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #12 Dato: 13. November 2010 kl: 18:34:38 »
@verner - det går sgu nok den vej, nu du nævner det :oops: :lol:

Mølle

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #13 Dato: 13. November 2010 kl: 18:42:27 »
Hej Kenneth

Jeg forstår rigtigt godt, hvorfor du føler dig en kende indskrænket vedr. pladsen, men mange ville misunde dig dit lille hyggelige værksted. Sørg nu for, at du får samme muligheder når nu I flytter til sommer.

Og så kan du da snarte heller ikke klare dig uden en T3-er. Bare en gammel gulplade so...

PARKHAVE

• Gæst
Mit \"nye\" værksted
« Svar #14 Dato: 13. November 2010 kl: 19:25:16 »
@Mølle - hæ hæ, det skulle i så fald være til at køre rundt og hente gamle bobler med ???

Men tror sgu' det kommer til at knibe gevaldigt med et nyt bosted, hvis kriteriet helst er at det er indenfor ringvejen, plads til 4 voksne mennesker, 1 hund og minimum parkeringsplads til 3-4biler + stort værksted ???

Nå ja, husleje et sted mellem 4-5 K incl. varme :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: