Forfatter Emne: Minus kølervæske  (Læst 921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Minus kølervæske
« Dato: 12. November 2010 kl: 20:11:31 »
Nu skal jeg endelig hente min nye (gamle) motor i morgen. Har siddet i bilen den sidste time og mærket ledninger mv. Nu overvejer jeg lidt også at tømme kølervæsken og begynde at demontere slanger, men her i Nisseland er det jo ganske koldt lige p.t. Ca. minus 5. Nu er mit spørgsmål så:
Kan en bil stå uden kølervæske i frostgrader uden at tage skade? Det er jo klart, at hvis væsken fryser, og derved udvider sig, kan der ske ting og sager, men hvad hvis der slet ingen er?

Mattias

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Minus kølervæske
« Svar #1 Dato: 12. November 2010 kl: 20:14:41 »
Citat fra: "chewie"
Nu skal jeg endelig hente min nye (gamle) motor i morgen. Har siddet i bilen den sidste time og mærket ledninger mv. Nu overvejer jeg lidt også at tømme kølervæsken og begynde at demontere slanger, men her i Nisseland er det jo ganske koldt lige p.t. Ca. minus 5. Nu er mit spørgsmål så:
Kan en bil stå uden kølervæske i frostgrader uden at tage skade? Det er jo klart, at hvis væsken fryser, og derved udvider sig, kan der ske ting og sager, men hvad hvis der slet ingen er?

Mattias


Når man har tømt al væske af kan der ikke ske noget. Som sikkerhed kan man lade være at sætte kølerdækslet på. Mvh :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Minus kølervæske
« Svar #2 Dato: 12. November 2010 kl: 20:31:10 »
Super! Tak for svar. Så går jeg i sving...