0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
mig bekendt kan man kun se forskellen på nummeret på styreboksen og på labelen der sidder på t-remsdækslet abs kontra aamnogen der ved om der er andre synlige forskelle?
Hardwareforskelle er:Knast (AAM 202 grader/ABS 222 grader)Stempler (AAM kompression 9:1/ABS 10:1)StyreboxMen faktisk er jeg overbevist om, at AAM i virkeligheden er det optimale valg. Vi har med vores store kasser ikke brug for hidsig topydelse - vi har brug for sejt moment og liniær kraftudvikling. Jeg ville aldrig selv tøve et sek. med at lægge en AAM i - i daglig kørsel tror jeg at forskellen til ABS/ADZ er 0
hvad med en PN motor.. hvad har den af hk?? det er en 1.6
Citat fra: "woodboxx"hvad med en PN motor.. hvad har den af hk?? det er en 1.6Kan vi ikke lige vende tilbage til denneJeg kender til de gode gamle principper om kubik og bla bla, men sammenligner vi med en D eller enda en TD, må en PN da virke mere frisk i kødet. Jeg har kigget noget sultent efter en sådan, men jeg MENER den er med karburator, og så tror jeg altså ikke at man får den over 8km/l. Jeg har kigget lidt rundt for at finde en 1,6i der passer i en T3, men det er lidt tricky da der er syyygt mange forskellige og det er indtil videre ikke lykkedes mig at finde en pålidelig liste over samtlige 827motorblokke. (den på wikipedia dur allefalds ikke)Det er ellers besnærende med en karburator med skruer og lowtech, men har jeg ikke ret i at den bliver kostbar i brændstof?
Hvis vi nu bevæger os i 1,6 segmentet, hvad kunne så være interessant, simpelt og driftstabilt? Jeg har desværre ikke fundet nogle motorer på 60hk (50hk +20%) men hvad findes der?