Forfatter Emne: Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90  (Læst 1937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Dato: 21. November 2010 kl: 17:51:36 »
En af vennerne mangler et komplet topstykke med hydrauliske løftere til sin ´90 golf 1,6 TD.
Det skal naturligvis være i orden og monteringsklar, og skal sendes med posten. Naturligvis mod forudbetaling.
Motoren skal være kørende inden næste weekend, ellers aflyses "jagten"
Mulige emner ? skriv her eller PM med stand og pris.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #1 Dato: 21. November 2010 kl: 18:22:33 »
Jeg har et. Jeg tjekker standen i morgen. Det er uanset hvad.. billigt. og kan komme  med til Jylland tirsdag hvor jeg skal til Silkeborg og cykle en tur i skoven. Firmaidræt... der er nogen der siger at det er sjovt????

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #2 Dato: 21. November 2010 kl: 18:47:19 »
Citat fra: "Mølle"
Jeg har et. Jeg tjekker standen i morgen. Det er uanset hvad.. billigt. og kan komme  med til Jylland tirsdag hvor jeg skal til Silkeborg og cykle en tur i skoven. Firmaidræt... der er nogen der siger at det er sjovt????


Det lyder indtil videre godt, håber standen er ok.
Hvis du har fået fyldt lageret kan du da tage en generator med.  :wink:

...når du har tjekket standen, kan vi jo lige få en sludder om hvilken af de 2 veje der går udenom Klovborg, du kommer ad...

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #3 Dato: 21. November 2010 kl: 19:45:22 »
Generatoren er for længst klar. Den ligger bare stadig og venter på afhentning hos Dynamo-Poul. Måske med lidt held at det også kan blive i morgen???

Mandag aften er vi meget klogere.

Mølle

  • Gæst
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #4 Dato: 22. November 2010 kl: 15:42:08 »
Hej Tony

Mit topstykke er desværre lige til brokkassen. Der er for store revner imellem ventilerne. Dog ingen ved forkammer, men jeg kunne ikke selv drømme om at montere. Sorry.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #5 Dato: 22. November 2010 kl: 18:37:51 »
Jeg har et nøgent - uden ventiler, uden knast osv. Til gengæld er der ingen revner i det. Jeg magter ikke at sende det, men han må få det gratis, hvis han orker at hente det og samle det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #6 Dato: 22. November 2010 kl: 20:07:08 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg har et nøgent - uden ventiler, uden knast osv. Til gengæld er der ingen revner i det. Jeg magter ikke at sende det, men han må få det gratis, hvis han orker at hente det og samle det.


Han har lige været et smut forbi for at opdatere og blive opdateret. Han venter besked fra en han har skrevet til ang en komplet top,
men han takker mange gange for dit tilbud, og håber tilbuddet lige kan hvile indtil han får besked fra den anden gut.  :D

....og lige for min egen nysgerrigheds skyld.... :roll:
....passer sådan en top tilfældigvis som erstatningsmateriale for et revnet topstykke på en AEF 1,9D.....nej vel..?  :wink:

@ Mølle, ærgeligt... men tak for forsøget.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #7 Dato: 22. November 2010 kl: 22:42:07 »
Tilbuddet hviler til jeg skal have bud til jernmanden igen.

Og ang AEF-kompatibilitet: Mekanisk set passer det plug'n'play. Forkamrene er dimensioneret til den mindre slagvolumen, og ventilerne er mindre. Det kan køre - det er jo faktisk det, som 4X4 & BC har kørt/kører med. Det giver en helvedes høj kompression - for høj til TD og - igen efter min smag - også noget voldsom til D. Bestemt genialt, hvis man vil køre på tykflydende brændstof, men ikke min smag.

På den anden side - så skal man ikke tage min mening om diesel alvorligt længere - ligenu er jeg sådan set særdeles godt tilfreds med en kompression på 10:1 - det er alt rigeligt, bare der er omdrejninger nok, og det er der... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #8 Dato: 23. November 2010 kl: 01:53:49 »
Jeg har et liggende et sted der har gået ca 40.000 det var ikke blevet irret endnu da det røg af... skal kigge på det inden for et par dage, hvis det ellers er tids nok. Men det er vel nærmere fragtmand end post der skal til er det ikk´...?   Tror også der sad en ret ny turbo på .....
 
Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #9 Dato: 23. November 2010 kl: 02:32:44 »
@ jarl, jeg skal nok melde tilbage inden jernmanden finder ud til dig.
Mht AEF-perspektiverne så kan jeg jo godt lide en høj kompression, men det kan jo også blive for meget....
Men ligefrem at slå sig til tåls med 10:1 syntes jeg er et voldsomt tilbageslag, selv for en konvertit,
det er jo ikke større tryk end der kommer i tønden dagen efter en god fest.  :wink:


@ Rollenlager, du må gerne tage et tjek på toppen og give en tilbagemelding så snart du får tid.
Jeg mener posten tager op til 20 kg men jeg ved ikke om et topstykke er tungere.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #10 Dato: 23. November 2010 kl: 02:38:49 »
Kigger på det i morgen aften du.......

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #11 Dato: 24. November 2010 kl: 05:01:04 »
Topstykket helt perfekt, ser ud som nyt og absolut uden nogen form for revner nogen steder..
turboen i samme stand (under 30,000 km siger tidligere ejer med vand i øjnene)  
Hvordan gør vi... skal jeg smide klodsen (vejer ca. 40 Kg.) med fragtmand øst-på fra KBH fragthal (2630 Taastrup) ?

1500- for begge dele og manifold ind og ud fra turbo.

OK ?

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #12 Dato: 24. November 2010 kl: 13:11:54 »
Det lyder ikke helt tosset i mine ører, jeg vil lige få fat i gutten når han er hjemme fra arbejde,
og høre om han stadig ikke har fået besked fra ham han havde skrevet til.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #13 Dato: 24. November 2010 kl: 13:37:31 »
Som tidl. nævnt, jeg har en top der ligger fra en Golf TD
Det kunne være jeg snart skulle få den rengjort og undersøgt.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Svar #14 Dato: 24. November 2010 kl: 14:22:15 »
Hej Tony,

Jeg regner med vi kan klare den med en 1/4 palle og hvis i selv afhenter i nærmeste fragthal
kan vi sende fra fragthal til fragthal, det er billigere end hvis den skal bringes ud til private (ekstra pris)
Jeg afsender fra 2630 Taastrup så du kan jo lige ringe Danske Fragtmænd og høre hvad det kan
klares for.... Jeg ved ikke hvor i vil afhente :-)  Jeg har været inde på deres "håbløse" hjemmeside
der ikke giver andet end hovedpine.  Giv mig lige en ide om totalen ikk´....  for som Jarl siger,
er det en uoverkommelig omgang at sende i papkasser.... tror heller ikke post DK er den
mest skånsomme måde....

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!