JA! Det er absolut en god ide, men næppe årsagen til hverken dit voldsomme benzinforbrug eller manglende optræk. Min første tanke er, at Pierburg er og bliver noget grusomt lo.. - og dernæst tænker jeg så: Virker din accellerationspumpe ? Det kan du se, når luftfilteret er fjernet. Når du drejer armen til fuld speed, skal den sende en synlig stråle ned i karburatoren.
Tredie tanke: Tilstoppet hoved dyse. Min lavede noget lignende i sin tid, men ville dog gerne starte. Det var først når chokeren slog fra, at problemerne begyndte. Den skød voldsomt i udstødningen, og ville kun trække når accellerationspumpen blev brugt. Det var en blandet fornøjelse, at skulle "pumpe" sig vej i myldretrafik. Så noget måtte gøres: Af med karburatoren. Væk med alt det overflødige og ud med dyserne. Trykluft, og så en "rensekur" med et strå fra en stålbørste.
(Tag dyserne en for en, så får du ikke byttet rundt på dem )
DET virkede. Hold da helt ferie en fed fornemmelse, at kunne starte den midt i byen UDEN protestknald fra udstødningen. Bare den sprøde lyd af en totalrenoveret wbx, der stod og gik tomgang.
Den kunne uden besvær klare 7 - 8 km på literen, og andre gange op mod 10, så din udstødning må være tjæret sort med al den benzin ? Der er sgi` noget rivende galt.
Jeg har evt. originale servicehæfter til noget Pierburg, som kan lånes (Og hvis nogen gider kopiere dem ind her, er det ok med mig ) De er beklageligt nok på vw sprog: tysk. Og de er vistnok en smule afvigende i forhold til T3, men man kan godt kloges af dem alligevel.