Forfatter Emne: T3 synrco eller alm. T3  (Læst 2168 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 synrco eller alm. T3
« Dato: 25. September 2005 kl: 11:44:14 »
SYNCRO  :twisted:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #1 Dato: 25. September 2005 kl: 11:52:41 »
Selv om motoren ligger i bag på en T3, ligger den stadig over den trækkende aksel, og giver dermed den fornødne vægt over denne. I sne er det ingen ulempe at forhjulene trykker sneen før de trækkende hjul kommer til, men i glat føre er den nok lidt mere levende (læs sjov) i bagenden end en bil med motoren forrest. Det værste man kan køre i er en bil med motor forrest og træk bagerst BMW, Transit, Hiace etc. disse giver op for rimfrost selv i Sønderjylland. I øvrigt kommer man langt med gode vinterdæk uanset hvad man vælger
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Djursland

  • Gæst
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #2 Dato: 25. September 2005 kl: 12:05:32 »
hej med jer..

jeg køre alm 1,6TD og jeg hade ikke de vilde problemer sidste år og jeg bor også på landet hvor min vej er 500 m ned til min gård. det skulle da lige være da der var snestorm og der lå 2 m sne på vejen der kunne jeg sgu ikke komme op til asfalten.. i 4 dage..  :x  og da det begyndte at tø igen kunne jeg godt ha brugt en syncro..  så nu har jeg købt en syncro og håber at der kommer sne igen i år så jeg kan se om jeg kan komme op til asfaldten.. men det kommer an på om du tit løber tør for asfaldt så er det en god ide med en syncro.. ellers kan man godt komme igemmen meget sne med en alm. T3..

Mvh Flemming   :lol:

Djursland

  • Gæst
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #3 Dato: 25. September 2005 kl: 20:17:21 »
hej med dig

så så jønne... jeg er gamle BMW mand.. jeg har arb med de fantastiske biler i 7 år.. og på en model E30 (300 serie 83 til 91) 325i er der kun 20 kg forskel mellem for aksel og bag aksel... og jeg hade ikke problemer med at komme frem i sne vejr.. for som du siger er det et spørgsmål om dæk.. om man køre på spion dæk (uden mønster.så kan politiet ikke se hvem det er der har været der) eller om det er et rigtig godt vinter dæk med masser af mønster.. for så er der ikke problemer med at komme frem hvis man tænker sin om...

Mvh Flemming   :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #4 Dato: 26. September 2005 kl: 10:19:17 »
Indrømmet
Jeg har begrænset erfaring med BMW. I øvrigt overrasker det mig at vægtforskellen på akslerne ikke er større. Ved du hvad den er på en alm T3. -Og på en Syncro
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Djursland

  • Gæst
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #5 Dato: 26. September 2005 kl: 21:33:00 »
hej jønne..

det der er "galt" med en baghjuls trukket bil er en fejl 40... 40 cm fra rattet sider fejlen..

når man køre i sådan en bil og man køre ind i et sving med lidt for meget hastighed og den måske begynder at skride ud med bagenden skal man ha nosser nok til at holde gas pedalen hvor den er.. for ellers spinder den rundt om sig selv hvis man slipper den

og det er der ikke ret mange personer der har nosser til... derfor er en forhjuls trukket bil bedre til den almene befolkning for hvis du gør det sammen i den bliver den i den bane som den er i dvs. rundt i svinget en forhjuls trukket bil regere mere som det naturlige i folk når de bliver bange..

for man kan vel ikke sige at det er naturligt at gi mere gas når det er ved at gå galt.. og desværre ved jeg ikke hvad der er af foreskel på en T3 men det kunne være sjovt at vide. både på en alm T3 og en syncro for jeg tror ikke der så stor forskel på en syncro da der er fortøj på..

Mvh Flemming  :lol:

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #6 Dato: 27. September 2005 kl: 13:52:51 »
Hej Djurs
Generelt er der vist ikke meget tvivl om at baghjulstræk giver de bedste køreegenskaber overordnet set, men jeg vil til hver en tid satse på en bil med motoren over den trækkende aksel hvis man skal ud og prøve  M/S dækkene af. En tom transit eller hiace taber i hvert tilfælde hurtigt vejgrebet.

I øvrigt havde jeg en anelse problemer under snestormen sidste år i min syncro. på vej over en bakke havde sneen fastpresset en laaang drive, jeg opdagede den ikke da den samtidig var meget flad og dermed bare lignede vej. Først da driven bliver så høj at bilen kommer op at kælke på pladen der beskytter geatskiftet (der hvor alm dødelige t3 har reservehjul) og forhjulene slipper kontakten med kørebanen indser jeg at løbet er kørt. Hele vognen slæder hen over driven og da den stopper, ligger dem på maven og der er min 5cm mellem hjul og fast køreunderlag. Det tog lige 4x4 peter og jeg selv halvanden time med en skovl og hans syncro. Men så gik den dag jo godt. (Jeg kørte jo faktisk også ud, for at se hvad der skulle til før den sad fast.)

Har tænkt på om man kunne lave en anden plade til snekørsel. det ville være en fordel om man bare skubbede sneen foran sig i stedet for at blive løftet op på den. Så kunne man jo bakke ud når modstanden blev for stor. (måske ikke ligefrem en sneplov meeeeen)

Ved senere drengerøvskørsel i sneen, viste det sig faktisk også at det ind i mellem er en fordel, at kunne rutche over kortere driver. (fuld skrue og så bare igennem til forhjulene får fat igen)

Jørn
(psyko on wheels)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Djursland

  • Gæst
T3 synrco eller alm. T3
« Svar #7 Dato: 27. September 2005 kl: 16:08:14 »
hej jønne..

du har ret i alt det du siger..

min far har en transit som firma bil. en lang model.  og den skal bare høre i vejrudsigten at det bliver rimfrost og så vil den ikke køre mere.

ja hvis en syncro komme op og strække ben er der ikke så meget at gøre..

den plade du snakker om skal vel bare være flad dvs at den ikke skal stige så meget som den org. og måske gå ud i sideren og side fast der ude også.. jeg ved ikke om det er en fordel. eller om det dur.

og ja baghjuls træk eller 4 hjulstræk er det bedste til folk der kan køre bil.. tænk på en forhjuls trukket  formel 1 bil. nej vel  

Mvh Flemming  :lol: