Forfatter Emne: Afmontering af slavecylindren til koblingen  (Læst 3966 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Afmontering af slavecylindren til koblingen
« Dato: 25. December 2006 kl: 17:16:39 »
Har lige brug for jeres eksperthjælp, mangler kun slave cylindren til koblingen samt de 2 ophæng på gearkassen i at kunne få den ned, men den f*****g slavecylinder kan jeg skisme ikke komme til at løsne :(

Den ene af boltene (den længest væk fra topstykket) kan jeg muligvis godt få af da jeg kan komme til både fra oven og for neden ved den, men den tættest på topstykket kan jeg umiddelbart kun komme til oppefra da den på undersiden sidder inde i en slags "hule" hvor der kun er ca. 4 - 5 mm luft og ikke rigtigt nogen mulighed for at komme ind og holde ved...

Når jeg drejer på den oppefra følger hele bolten med rundt og ikke kun møtrikken :(
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mølle

• Gæst
« Svar #1 Dato: 25. December 2006 kl: 18:09:07 »
Det må Casper og Jan kunne svare på, da de har det i frisk erindring.

Lidt afhængigt af hvordan du agter at få skidtet ned, så giver det jo lidt ekstra plads at løsne gearkassen og sænke den lidt, men selvfølgelig ikke så meget at slangen knækker.

jeg regner med at du vil afmontere slavecylinderen med slangen på, så du ikke skal udlufte bagefter. Det kan være noget rigtigt skidt at få udluftet, hvis udluftningsskruen knækker, hvilket jeg har prøvet. Er udluftningsskruen nem at løsne, så løsner du vel bare slangen på banjoen, og tager gearkassen af med slavecylinder på???

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 25. December 2006 kl: 18:26:44 »
Havde håbet at klare det uden at skulle have luft i koblings systemet :) Så har egentligt slet ikke forsøgt om udluftnings skruen er groet fast...
Mvh. Morten Trab

Offline Rollenlager

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
« Svar #3 Dato: 25. December 2006 kl: 21:30:04 »
Hej Morten,

Du kan godt nå ind med en tretten fastnøgle og holde igen på den bolt men jeg ved godt det er noget L... at komme til....  med hensyn til luft i systemet så er det konstrueret så genialt at der ikke kommer luft ind i dit bremsesystem der jo tapper fra samme beholder under instrumentbordet..... så den med at løsne slangen er helt OK ... du skal ikke til at lufte bremserne ud bag efter, jeg har også skiftet slange der nede en gang og det var ret uproblematisk så længe udluftningsskruen kan løsnes, men gå langsomt frem med den...lidt varme, og lidt klask med en lille hammer for enden af den plejer at forhindre at den knækker.

M.v.h.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 25. December 2006 kl: 22:42:04 »
Fik hele cylindren nørklet af (med en del skrammer til følge på den ene hånd og en gennemgang af hele ordbogen for forbude skældsord ;))

Er det normalt at når man løsner den, så kommer stemplet ud til yderstilling inden for 3 - 4 sekunder??
Mvh. Morten Trab

Offline Rollenlager

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
« Svar #5 Dato: 26. December 2006 kl: 03:18:17 »
Hej Morten,

Ja det skal komme ud på den måde, der sidder en fjeder bag det, den er først gal når det sidder fast der inde... de koster ca. 600 Kr.på  www.ebay.de men den du beskriver virker som om den er i fin stand. den lille "pind"  der går op i cylinderen og klikker på kuglen på armen findes i et par forskellige typer, pas på med dem der er delvist  lavet i plast.... de knækker ret nemt i selve kugleskålen, den gamle model der er helt i metal holder evigt .  

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline DT63

• Sr. Member
    • Vis profil
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746