Forfatter Emne: Motorbygning  (Læst 1050 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Motorbygning
« Dato: 30. Januar 2011 kl: 20:01:55 »
Jeg går og leger lidt med tanken om at få lavet en motorkonvertering på min 2,1 DJ syncro.

Er der nogen af jer kloge mennesker, som bygger mere eller mindre komplette løsninger?

Mattias

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Motorbygning
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2011 kl: 18:09:05 »
En allerede klar motor har selvfølgelig også interesse...

Som jeg har forstået er der nogenlunde lige meget arbejde i at skifte til diesel som række-benziner?

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Motorbygning
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2011 kl: 20:19:19 »
Hej Chewie.  Der er jeg nok den der sidst har prøvet det.  Ikke fordi man glemmer det. Skiftede til 1,6 jx sidste februar.  Og mit råd er til at starte med. Tag alt i motorrummet i bag ud af bilen," motor - gearkasse - tank - ect.  og når du skifter tank, kan du lige så godt på forhånd have købt nye tank holdere i rustfrie. ( de gamle er kaput) og det er et stort arbejde at opsvejse nye.  Hvis bilen kører idag så gør alt klart på forhånd. Motorvalg  det er uden for mit kompetence område sorry.  8)
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Motorbygning
« Svar #3 Dato: 01. Februar 2011 kl: 10:50:42 »
Prøv at sende en PM til casper, han kan bygge en kværn til dig hvis du har midlerne.

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012