Forfatter Emne: skulle til syn  (Læst 2755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

janek.nilsson

  • Gæst
skulle til syn
« Dato: 02. Februar 2011 kl: 17:16:23 »
har jo købt en t3 sammen med 2 venner havde den til syn igår og blev dumpet på 4 ting, det mest kritiske er: 8 Bærende elementer forbro zone B tæret. som der står på synsrapporten har ledt men kan ikke finde nogle plade dele på nettet. er det noget man selv skal bikse sammen eller kan man købe et nyt stykke og svejse på

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #1 Dato: 02. Februar 2011 kl: 17:20:09 »
Forbroen er flere stykker plade på en T3. Kan du tage et billede af det kritiske sted, så er det nemmere at svare på, hvordan det kan laves.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

janek.nilsson

  • Gæst
skulle til syn
« Svar #2 Dato: 02. Februar 2011 kl: 17:27:30 »
ja der her jeg dummet mig, det skulle jeg self, have gjort igår.  har ikke bilen i nærheden. Det er en kæmpe gummibøsning hvor den er tæret rundt om den, ved ikke om det kan hjælpe

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #3 Dato: 02. Februar 2011 kl: 18:11:21 »
Så KUNNE det være ved stræberarmens fastgørelse ? Det er vist set før. Men med sådanne punkter er det vigtigt, at få billeder af alle enkeltheder.

janek.nilsson

  • Gæst
skulle til syn
« Svar #4 Dato: 02. Februar 2011 kl: 18:20:00 »
1000 tak hvad kunne den evt. hedde på engelsk og tysk. prøver hurtigst muligt at lægge nogle billeder op

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #5 Dato: 02. Februar 2011 kl: 19:09:20 »
Foran forhjulet ind mod vognmidten for enden af en lang rund arm, der går igennem to donut-store gummiknolde med kæmpe spændskiver for hver ende?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #6 Dato: 02. Februar 2011 kl: 19:21:05 »
Lige et spørgsmål ?

Disse donut-store gummiringe, er de vanskelige at skifte, og skal der justeres efterfølgense ?
Dem på Goggge er meget møre !

Mvh. KH
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil

janek.nilsson

  • Gæst
skulle til syn
« Svar #8 Dato: 02. Februar 2011 kl: 21:58:38 »
Ja lige præcies jarl det er dem jeg har i tankerne

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #9 Dato: 02. Februar 2011 kl: 22:30:31 »
Så det er et sted i nærheden af det, der ses på billedet. Kan du udpege det præcist?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #10 Dato: 03. Februar 2011 kl: 10:15:27 »
Det vil være interessant med nogle ideer til at reparere på de her skader som de fleste T3'ere vel lider af.

En mulighed er måske at rense helt af for rust, og så svejse en skive på, som så kommer til at sidde under gummibøsningen, og bedst på begge sider. Hvis skiven har en diameter der ikke er mere end f.eks. 3 mm støtte end gummibøsningen, så er nok noget der slet ikke vil bemærkes til et syn. Afstandsrørret mellem skiverne skal så bare være tilsvarende længere. Men de rør har samme diameter som 3/4" vandrør, så det er let at lave.

En opsvejsning som det er vist på det link med "radiusarm" er noget besværlig og synlig.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #11 Dato: 03. Februar 2011 kl: 20:28:50 »
Generelt er det nok bedst at opdage rust FØR man står i synshallen. Man kan lave mange gode og holdbare reparationer i vitale dele uden nogen (læs synsfatter) opdager noget som helst. Omvendt skal man jo have kørt det HELT store grej i stilling når en opdaget fejl skal udbedres efter bogen.
Nu kunne det jo lyde som om jeg syntes det er helt i orden at køre rundt i nødtørftigt hjemmesvejsede rustvrag, det mener jeg ikke, men man kan godt lave noget godt, uden at det nødvendigvis er lige efter bogen
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #12 Dato: 03. Februar 2011 kl: 22:10:14 »
Citat fra: "dokajønne"
Generelt er det nok bedst at opdage rust FØR man står i synshallen. Man kan lave mange gode og holdbare reparationer i vitale dele uden nogen (læs synsfatter) opdager noget som helst. Omvendt skal man jo have kørt det HELT store grej i stilling når en opdaget fejl skal udbedres efter bogen.
Nu kunne det jo lyde som om jeg syntes det er helt i orden at køre rundt i nødtørftigt hjemmesvejsede rustvrag, det mener jeg ikke, men man kan godt lave noget godt, uden at det nødvendigvis er lige efter bogen


Netop.

Stræberarm-fæster på min T3 er ikke for gode, men jeg tog chancen til syn, og det blev ikke opdaget. Man kan ellers godt se at det ikke er optimal.

Det er derfor jeg er interesseret i gode og let-udførlige reparations metoder.

Jeg kan da ikke være den eneste?

janek.nilsson

  • Gæst
skulle til syn
« Svar #13 Dato: 03. Februar 2011 kl: 23:46:09 »
her er billedet ikke skide god kvalitet det her kunne syns manden ikke lide

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
skulle til syn
« Svar #14 Dato: 04. Februar 2011 kl: 00:22:01 »
Jeg tror du har glemt billedet, eller er det bare mig, der ikke kan se det ?