Forfatter Emne: Tanker ved afslutningen på en epoke  (Læst 5720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

carat245

• Gæst
Tanker ved afslutningen på en epoke
« Svar #15 Dato: 18. Februar 2011 kl: 22:51:27 »
jeg skal have bagsæder. Lyder grimt med din falck-statistik

carat245

• Gæst
« Svar #16 Dato: 18. Februar 2011 kl: 22:52:34 »
tænker også lidt i retning af  fiat Multipla

Offline buddha_uffe

• Hero Member
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
« Svar #17 Dato: 18. Februar 2011 kl: 23:01:38 »
Citat fra: "carat245"
tænker også lidt i retning af  fiat Multipla

Så skal du blandt andet kigge efter defekte lejer i de bagerste bærearme. Så står hjulene med meget negativ camber. (kig på bilen bagfra og se om hjulene hælder indad foroven).
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 19. Februar 2011 kl: 02:56:52 »
Havde engang en Jumpy, det var den dyreste og dårligste bil vi nogensinde har haft, og så fik vi en usædvanlig ringe pris for den da vi skulle have den byttet til den T4, vi har nu.
Den Berlingo vores datter har røg bagbroen i sidste sommer, udgift kr. 9000-
Så er det man tænker, det kan da godt være der ryger en turbo på Gogge, (hvad der faktisk også gjorde da vi havde haft den i en måned) og der er andre småting der skal laves i sommer, men, vi har f..... heller ikke givet tæt på 100.000 for den. Som for de to nævnte.
T4-eren har nu rundet 675.000 uden der er rørt andet end en ny kobling, støddæmpere, bagfjedre og lidt blikkenslagerarbejde.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

carat245

• Gæst
« Svar #19 Dato: 19. Februar 2011 kl: 10:10:31 »
når man søger ned over mandagsbil.dk er der ganske rigtigt mange fejl -men ikke rigtigt alvorlige- på berlingoen, og der er heller ikke mange, der er rigtigt sure på Multipla. Men man står jo altid, når man skal vælge brugt bil, og skal vælge mellem pest og kolera. Hvor grundigt man end går dem igennem kan man ikke se, hvor de næste gang går i stykker. Og hvilket mærke man end vælger, vil der altid være en, der har dårlige erfaringer med den. Men jeg så at et bilblads redaktør, Mikkel Thomsager var begejstret for Multiplaen.

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 19. Februar 2011 kl: 12:51:10 »
Nu skal tråden jo ikke kun være en dialog mellem os to, Carat 245, men jeg vil dog gøre opmærksom på, at, jeg har hjulpet vores datter og hendes samlever med at købe den Berlingo, (de er hørehandicappede begge to) og de to er glade for bilen, og et godt bytte istedet for deres Agila, for den blev for lille til deres tre drenge !
Men jeg bliver stiktosset over at noget sker, som man ikke kan forebygge, og ikke kan se vil ske.
Og det var det med bagbroen.
Og jumpyen, den lille spand brugte mere brændstof end T4-eren, elendige sæder, og støj, værre end en gammel dieseltraktor fra først i halvtredserne. og så røg der da lige et par topstykker.

Multiplaen var der nogle der brugte som taxa, den kører udmærket, og den kan have 5 personer, imod Mercedes hvor der kun må være 4.
(flere penge i kassen en lørdag nat)

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

carat245

• Gæst
« Svar #21 Dato: 19. Februar 2011 kl: 13:45:19 »
ohho - man kan tjene penge!!!!

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 19. Februar 2011 kl: 15:31:05 »
Det kan man faktisk godt, for over 4 pers. i taxa kan du køre i en anden takstgruppe, lidt større startgebyr og km.-pris.
Nu skal jeg ikke "klåge" mig for meget, det er nogle år siden jeg har kørt taxa, så der er ændrede regler idag, så andre kan nok fortælle mere. Men Multiplaen er ikke så dyr som Mercedes, og noget af tiden i dyrere takstgruppe, der var nogle af de vognmænd, som havde en rimelig økonomi med Multipla.
Jumpyen tjente vi ikke penge med, for hvergang der var en smule overskud gik der bare et eller andet i stykker.

Mvh KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032