0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
1) Nå, men den pladrer olie og kølervand ud over blokken, tæt på oliefilterflangen. Præcist hvorfra vides ikke, så jeg har vasket området og kører en tur i den imorgen tidlig for at se om jeg kan se hvorfra det kommer.
2) Ekspantions beholderen har jeg haft låget af og den er coated på indersiden med et 2 cm. tykt lag olie.(no buy, tænkte jeg først men sælger oplyste at der var skiftet motor, grundet et revnet topstykke) Så umiddelbart cirkulerer vandpumpen vel en blanding af olie og vand?, hvordan rengører man kølekredsløbet ? kunne man blande noget i vandet der kunne binde noget olie og så dræne systemet, og fylde rent kølevæske på?
3) Den ryger kraftigt gråt ved fuld gas, jeg regner med at det er brændstofpumpen der er fejljusteret?
4) Motoren har en mislyd i et bestemt omdrejningsinterval, desværre har jeg ikke tæller i den, men det er ca. 2/3 oppe i intervallet. Lyden lyder som "en gang sten der bliver rystet i en metal dåse", jeg har læst den beskrivelse før men kan desværre ikke huske årsagen?
5) olienpindens rør kan jeg trykke ned i motoren, der sidder en grøn o-ring på det. Er der et stop i blokken, eller hvor langt skal den ca. trykkes ned i blokken ?
6) Motoren er en golf motor med hydraliske løftere, efter 10 min med benzin og en stålbørste kan jeg se at motoren hedder " JP ", så vidt jeg kan finde på nettet er det en suge diesel med 54 HK, men der sidder nu en t3 turbo, esp og bundkar på(sikkert også andre dele) Er der nogen der har mere info om den motor? boring, slaglængde, hvilken tandrem den kører med ? Er det problematisk at det er en suge diesel med eftermonteret turbo ?
Hvis det er en 1,6 D sugemotor så kan den ikke holde til atman sætter turbo på den fordi der er ikke smøring op under stemplerne det bevirker at krysdpindene bliver for varme og branderfast og så er motoren kaput