0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
du skal have et paknings kit til din pumpe så skal den skrue ud, der sidde min. 1 oring som skal skiftes så skulle den holde tæt
Jo, det er en klassiker. Det er en boilt med en kontramøtrik på. Bolten går ind i pumpen og danner aksel for centrifugalregulatoren. Derfor må bolten IKKE skrues helt ud, men mindre du ønsker at skille pumpen helt ad. O-ringen sidder i en lille fals i bolten, hvor den passerer gennem pumpens gods.Arbejdsgangen er følgende:1) Af med tandrem og pumpens takthjul2) Af med pumpen3) Løsn kontramøtrikken4) Skru forsigtigt bolten ud, indtil Oringen kommer frem (tæl omgange, så du kan anbringe den præcis samme sted senere.)5) Skær den gamle O-ring væk, og træk den nye på - giv den gerne en klat siliconefedt, så den finder fint på plads.6) Skru bolten den rigtige antal omgange ind igen, spænd kontra'en, saml resten af svineriet og husk at justere pumpen ind med måleur.
Jeg mener at jeg har et rep-sæt liggende.. jeg kan da godt smide det i posten til dig. Så kan du bare ved lejlighed købe et nyt til mig. Mon ikke nummeret står på???
du er lidt af en tryllekunstner men sådan er bønder vel