Forfatter Emne: min erfaring - 3punkt seler montage igår i syncroen  (Læst 891 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
min erfaring - 3punkt seler montage igår i syncroen
« Dato: 30. April 2011 kl: 09:06:24 »
Hej
Kommer lige med en aktuel beretning om montage af 3punkt seler i min syncro, skiftede dem igår. Automatikrullerne var på en eller anden måde gået i stå, de var lige blevet demonteret fra en slaugterbus. Med meget besvær har jeg nu gang i den ene 3punkt sele igen. Den anden skal jeg kigge på i dag.

Jeg har fundet alle montagehuller til 3punkt systemet i min syncro fra 1991, ved ikke om alle modeller siden 1979 har disse huller. Der skal en montagevinkel til bagerst for neden, der sidder automatikrullen og denne vinkel har en skinne på ca. 20 cm med 3 borehuller til skruer.

Med en stiksav skulle der skæres et firkantet hul i panelen til selens gennemføring, ca. 35 x 75 mm - i skal måle det, der hører den sorte firkantede gennemføringsdims ind i.

Samtidig fik jeg pillet glasuld ud af hulrummet behind begge paneler. Jeg har købt GummiPU måtter som jeg har skåret og klistret ind, de er ca. 12 mm tyk. Glasuld dræber matalpladerne inde i hulrummet, fugtigheden kryber ind i vangernes kanter og så ser man rusten udefra. Den fik olie og hulrumvoks inde på vangernes kanter nederst på bunden, det er der hvor  fugtigheden fra glasuldmåtten blomster i hverdagen.

Tja, og øverste gevind til selen kunne jeg finde meget hurtigt, bare med en tynd pind ... Billederne skal give lidt inspiration og hjælpe med løsningen. Ja, 3punkt seler er enormt vigtigt, Mangler kun en løsning til den midterste på bagbænken, forløbig er det en 2punkt sele.
---
billeder fra igår:
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963