Forfatter Emne: Beholder bag instrumentbord  (Læst 2707 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Dato: 30. April 2011 kl: 10:11:05 »
Nogen der ved hvad beholder bag instrumentbord er? Det ligner umiddelbart bremsevæske. Vi taler T3 fra 86. Hvis det er bremsevæske, er der et specielt mærke/blandingsforhold jeg skal være ops på?

Hilsen

Thomas

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #1 Dato: 30. April 2011 kl: 10:28:40 »
den er både til bremse og koblingsvæske og de forskellige bremsevæsker kan som regel blandes med hinanden
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #2 Dato: 30. April 2011 kl: 11:55:27 »
Jeg plejer at fylde en eller anden billig DOT4 bremsevæske på, når jeg en sjælden gang imellem laver et eller andet der byder at der skal fyldes efter...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #3 Dato: 30. April 2011 kl: 16:00:06 »
Ok tak. Hvad anbefaler VW? Jeg må snart få købt den Bentley eller Haynes bog.....

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Beholder bag instrumentbord
« Svar #4 Dato: 30. April 2011 kl: 16:22:22 »
Du køber blot en lille dunk DOT4 eller DOT5 (5.1) på den nærmeste tankstation. Køb en lille dunk - der går ikke så meget til og husk ikke at spilde... ;-)

Husk også, at hvis du går igang med at lave bremser og skubber stemplerne tilbage i calibre (for) og cylindre (bag), er det en rigtig god idé at suge en god sjat ud af beholderen INDEN - eller pladrer det ovenud af beholderen og ned over bagsiden af instrumentbrædtet - og det er noget møg. Bremsevæske opløser lakken og får dine gulvmåtter til at ligne ny-opløst husblas...

Hvis der er forbrug af bremsevæske, kunne det tyde på en eller flere utætte bremseslanger, så kik dem lige efter ved lejlighed...

Go' fornøjelse... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #5 Dato: 30. April 2011 kl: 17:53:58 »
Eller værre: Tærede bremserør. Begge dele kræver OMGÅENDE udskiftning. Tro mig: Du vil ikke opleve et svigt, også selvom du har to-kreds system.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #6 Dato: 30. April 2011 kl: 20:18:21 »
Eller utæt slavecylinder ved koblingen. hvilket ikke er såååå slemt som utætte bremser.  :-)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Beholder bag instrumentbord
« Svar #7 Dato: 30. April 2011 kl: 23:51:48 »
Bremsevæske dot 4 , og da du ikke skrev om utætheder vil jeg ikke nævne noget om det ;-)
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #8 Dato: 01. Maj 2011 kl: 07:51:50 »
Jeg har ikke bemærket nogen utætheder, tænker at tidligere ejer aldrig har påfyldt bremsevæske. Lige nu er bremsevæskestanden ca 1 cm under MIN stregen. Må hellere gå bremsesystemet efter.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Beholder bag instrumentbord
« Svar #9 Dato: 01. Maj 2011 kl: 09:17:19 »
efterhånden som bremseklodser og bakker bliver slidt synker væskestanden lidt pga stemplerne skal længere ud for at virke
så inden du hælder mere på kan det være du lige skal få tjekket dine bremser ellers flyder det bare over den dag du skifter klodser og bakker da du så skal presse stemplerne tilbage
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966