Jeg har haft en del problemer med at få den renoverede motor til Dolph til at gå ordentligt. Motoren gik på 3 cylindre, men fandt problemet i et drilagtigt tændkabel.
Jeg var ude i en teori omkring en ødelagt toppakning/ring da der dryppede vand ud af udstødningen.
Da jeg endelig fik ordentlig fut i motoren i dag dryppede det ganske meget og efterhånden som motoren blev varm udviklede drypperiet sig til hvid røg fra udstødningen.
Efter nogle minutter stoppede røgen og drypperiet, og efter en prøvetur har jeg ikke kunnet konstatere mere ufrivillig vandladning. Har set i ekspansionstanken efter bobler og dårlig lugt, men der er intet at komme efter.
Kan der være kommet kondens i udstødningen eller på en eller anden måde sneget sig væske ind, som så er blevet brændt af?
I går målte jeg komressionen, som lå snært omkring 12 bar på alle cylindre.
Kan det have været falsk alarm, eller må jeg sande, at toppakningen er gået?
Nogen, der har oplevet noget lignende?
Mattias