Forfatter Emne: Møtrik til bagaksel sprunget  (Læst 2625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jes

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Møtrik til bagaksel sprunget
« Dato: 10. Maj 2011 kl: 08:39:32 »
Skiftede baghjulsleje bag. Havde købt ny møtrik ( Hovwdiaudi ). Da jeg så skulle spænde den. Ja så sprang den ved ca 300Nm. Der er jo stadig et stykke fra de 300 til 500 Nm. Så på med en gammel org. møtrik ( den kunne holde til 500+). Er der andre her inde der har sprunget en bolt ?

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Bo

• Gæst
« Svar #1 Dato: 10. Maj 2011 kl: 10:23:11 »
Der må have været en fejl i den kronemøtrik. Jeg har ihvertfald aldrig hørt om det før, og jeg har selv stået og hoppet på en 1½ meter jernstang for at spænde sådan én uden problemer

Offline Jes

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 10. Maj 2011 kl: 11:41:39 »
Jeg tror det er noget billig kina ting. Der er stor forskel på støbningen på de 2 møtrikker. VW er meget finere i støbningen. Nå men skidt med det . Skal ned og hente syncro nr 4 her i løbet af ugen :-)) Så glæder man sig. Bare ikke der er nogen der sladere til konen, hun kan bare ikke fostå, den skal stå i hendes blomsterbed!! Jeg forstår ikke kvinder :D Eller så forstår hun ikke mænd !!

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.

Bo

• Gæst
« Svar #3 Dato: 10. Maj 2011 kl: 13:26:23 »
Nr 4!?? :shock:  Skal jeg føle mig skyldig over at sælge dig den første ??
Tror ikke jeg tør møde din kone - du tager hende ikke med til Fyn vel ?! :lol:

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 10. Maj 2011 kl: 13:45:30 »
Citat fra: "Jes"
Jeg tror det er noget billig kina ting. Der er stor forskel på støbningen på de 2 møtrikker. VW er meget finere i støbningen. Nå men skidt med det . Skal ned og hente syncro nr 4 her i løbet af ugen :-)) Så glæder man sig. Bare ikke der er nogen der sladere til konen, hun kan bare ikke fostå, den skal stå i hendes blomsterbed!! Jeg forstår ikke kvinder :D Eller så forstår hun ikke mænd !!

Mvh Jes

Ja hvad er der med de koner??

Min forstår heller ikke den dybere mening med at have 6 t-3'ere holdende på matriklen.
Jeg har prøvet at oplyse hende om den overvældende værdi der er i at kunne skifte en udtjent del ud, GRATIS, med en anden del af tvivlsom herkomst. :lol:  :wink:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Jes

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 10. Maj 2011 kl: 16:49:08 »
Bare rolig Bo du var ikke den første 8)  ( Sådan et forhold går man ikke ind i med lukkede øje) hehe.
Jeg håber og regner med at jeg kommer lørdag et smut. Låner kone bilen :oops: dog uden kone.
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.

Bo

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. Maj 2011 kl: 18:17:03 »
Citat fra: "Borre"
Citat fra: "Jes"

Mvh Jes

Ja hvad er der med de koner??

Min forstår heller ikke den dybere mening med at have 6 t-3'ere holdende på matriklen.
Jeg har prøvet at oplyse hende om den overvældende værdi der er i at kunne skifte en udtjent del ud, GRATIS, med en anden del af tvivlsom herkomst. :lol:  :wink:

Ja hvorfor forstår de det bare ikke  :lol:  :lol: