Forfatter Emne: Frk Grå - tråd 2  (Læst 143334 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #315 Dato: 17. Juli 2012 kl: 00:33:16 »
Har iøvrigt svag tændingsbanken når jeg klamper i bund.

Jeg har prøvet at løsne fordeler, og dreje en my med uret. Tændingsbanken forsvandt, men motor blev meget bovlam af det.

Hvis jeg ikke klamper til den, har jeg ikke en svag tændingsbanken.

Forslag?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Frk Grå - tråd 2
« Svar #316 Dato: 17. Juli 2012 kl: 01:35:27 »
Lad være med at klampe til den...  :idea: ...  :lol:  ...

Du bliver nødt til at få den målt og indstillet rigtigt.
Hvis alle komponenter ellers er i orden, må det tilskrives en slidt motor hvis den bliver for lam af det.

Jeg havde også meget tændingsbanken ved sejtræk og klampen nede, på min ADZ,
jeg flyttede fordeleren indtil den holdt op med at banke, og har endnu ikke fået målt om den står rigtig  :roll:
Det kunne mærkes lidt på motoren, men bovlam blev den nu ikke.
Iøvrigt faldt motortemperaturen også en anelse, hvilket jo kun er godt.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #317 Dato: 21. Juli 2012 kl: 00:36:48 »
Stemingsbilleder fra baglejeskift
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #318 Dato: 21. Juli 2012 kl: 08:25:38 »
Citat fra: "Aran"
Somme tider er det en lille ting, der gør en STOR virkning.
Lidt silikonefedt i samlingerne,

Her mener du vel samlinger af elektriske dele,
men måske har det også god virkning ved pladesamlinger?

Citat fra: "Aran"

absolut ingen fedtelse på en nøgle etc...etc...  :lol:

Hvorfor ikke?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #319 Dato: 21. Juli 2012 kl: 18:22:25 »
A: Jo, selvsagt for, at holde fugt fra elektriske samlinger.
B: Fordi visse biler har en "#¤%&&% chip i nøglen, som transponderen ikke kan genkende hvis der sidder for mange lag oliefingre. Så kan man spekulere sig gråhåret ( ja, jeg ved det godt - men har været for længe i branchen )  over hvorfor den ikke vil starte / endsige forsøge ?
Der tændte en gul kontrollampe med teksten " keycode"  og computeren sagde: Start attempt failure.
Afvaskning med salmiak og: VROOOOM !
Jeg har lært af det......

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #320 Dato: 07. August 2012 kl: 12:18:42 »
Frk G med tagtelt på Camping Kursaal ved Passagnani Sul Trasimeno.

Her er bare så smukt - og tagtelt er GENIALT.

Skal næste gang have 2 saksedonkrafte med til at støtte så bilen ikke vipper så meget.

Den mindste bevægelse i tagteltet får hele bilen til at vippe, det er ret meget vægtstang er er ud over siden....

At sove nedenunder fungerer også perfekt.

Små detaljer:
Her har været så varmt at limen som holder fluenet på ruder gav op.
PÅ vej fra Pisa til Rom var der 60 grader i forruden, og 39 grader i bunden af bilen. Det var HEDT.

Vi skiftedes til at sidde med 1.5 l vandflaske der var frosset til is, og kølede nakke, pande, hoved og puls. Det var heftigt!!!

Forbrug. Ved motorvej 125 km/t og sømmet i bund koster det 7,5 km/l, nogen gange 7,2 km/l.
Ved 90 kmt max, er den oppe på 10,5 km/l. (Uanset om der er bjerge eller ej - det er vindmodstanden som er en store sluger)

195R14C med en 3H gearkase er geniale dæk. Jeg glæder mig til at lægge oppakning og prøve dem uden.
Det er svært at få bilen op på 125 km/t, og der skal virkelig røres i gryden når der er modvind eller bakker - der skal skiftes op og ned ved de optimale skiftepunkter for at holde omdrejninger og moment på motoren.

Men ved 90 km/t er det uovertruffent.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Frk Grå - tråd 2
« Svar #321 Dato: 07. August 2012 kl: 12:41:14 »
JJ, du skulle prøve en velkørende AAZ.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #322 Dato: 07. August 2012 kl: 13:12:06 »
Hvad var dit snit på turen? Få mig at græde ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Frk Grå - tråd 2
« Svar #323 Dato: 07. August 2012 kl: 13:21:13 »
Ca 10kml. og farten 110- 125kmt. På turen til Mølle i lørdags var hastigheden 125-30 og til tider endnu højere. Mellem 8.5 og 9kml.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #324 Dato: 07. August 2012 kl: 22:13:36 »
Jeg glæder mig til at se forbrug uden tagtelt.

Det er som om de første 900 km autobahn var tunge, Men efterhånden som vi kom ned i heden i Italien, og den fik kørt mere og mere, fik den mere og mere trækkraft og topfart.

Tror den har været godt og grundigt kokset til indeni
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.384
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Frk Grå - tråd 2
« Svar #325 Dato: 07. August 2012 kl: 22:17:20 »
Uden at kunne forklare hvorfor, tror jeg ikke at din motor er kokset til.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #326 Dato: 07. August 2012 kl: 22:20:49 »
Tysk Benzin ;)
Koks = stoffer ... noget i retning af narko (humor ...)
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #327 Dato: 07. August 2012 kl: 22:37:55 »
Tror JJ forstår den her, må have været ligesom på starten af turen ;)  http://www.youtube.com/watch?v=qs-ANd7ZncQ
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #328 Dato: 07. August 2012 kl: 22:40:35 »
speed ... ;)
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #329 Dato: 30. August 2012 kl: 23:42:03 »
Koks pga at jeg har haft hældt for meget olie i motor.

Min oliepind passer med at olien er fuld når den er lige over mindstemærket.

Dvs jeg længe har kørt notorisk rundt med 1 liter for meget, som motoren har ædt lystigt af = koks....

Nu kører jeg kun med olie til lige over mindstemærket - ingen grund til at kokse den alt for meget til igen
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."