Forfatter Emne: Frk Grå - tråd 2  (Læst 155957 gange)

0 Medlemmer og 5 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #135 Dato: 23. September 2011 kl: 23:24:37 »
Hej Poul,

Tak for de hårde fakta - der er jo plads til en reservedelsbil eller den store Biltema-tur i det budget ;-)

Men noget helt andet - alle - hvordan går jeg spejlhusene pæne? Vinylmakeup og knofedt? De er ret matte.

;-)

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.778
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Frk Grå - tråd 2
« Svar #136 Dato: 23. September 2011 kl: 23:29:06 »
Ja hvorfor ikke ta skridtet fuldt ud og male dem i bilens farve , det har de fine multivan  :lol: , lidt ambassadeagtig har man vel lov at være  :D .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #137 Dato: 23. September 2011 kl: 23:36:59 »
Jeg ville give dem et lag madolie ( ja, du læste rigtigt ) og lade dem sovse godt ind. Tørre det overskydende af næste dag, - og de er vandafvisende en kort tid, og du vil synes godt om resultatet.
Matte plastkofangere skal gerne have en 3 - 4 gange med korte intervaller, men så virker det.
( Kofangerne på Fiestaen var nærmest hvide da vi overtog den. Nu er de pæne grå, og det er fan... længe siden de sidst har fået en tur )

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #138 Dato: 23. September 2011 kl: 23:43:06 »
Madolie? Den prøver jeg.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Kkrogsgaard

  • Gæst
Frk Grå - tråd 2
« Svar #139 Dato: 24. September 2011 kl: 01:03:16 »
eller linolie, lidt dieselolie er også godt, tyndet lidt op med noget syrefri olie.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #140 Dato: 24. September 2011 kl: 11:28:19 »
Hov, hvilken slags madolie? Olivenolie? Rapsolie? Vindruekerneolie? Solsikkeolie?

Jeg har været i køkkenskabet og er forvirret....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

doka

  • Gæst
Frk Grå - tråd 2
« Svar #141 Dato: 24. September 2011 kl: 12:00:30 »
Citat fra: "jensjakob"
P.s Hvis i stadig søger telt, har jeg stadig et Nevada XL med matchende sidecanopy til salg ;-)


Den tager vi lige til foråret :-)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #142 Dato: 24. September 2011 kl: 17:52:11 »
Jeg plejer, at bruge hvad der er for hånden. Rapsolie og olivenolie virker fint. Det fedter plastikdelene ind, og løsner samtidigt fastgroet skidt. Når det så bliver aftørret for overskydende fedtstof, vil du se virkningen.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #143 Dato: 26. September 2011 kl: 08:42:53 »
Opvarmet Lambda sonde eller ej?

Frk G kører med en uopvarmet.

Er der nogen som kører med opvarmet Lambda - og hvor stor er forskellen?

Mvh

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #144 Dato: 26. September 2011 kl: 18:24:16 »
Hvis jeg ellers husker ret, har det kun betydning i ganske kort tid, da sonden unægteligt får en del varme meget hurtigt. En del Forder kører med det, men jeg har da været med til, at montere en uoriginal uden varme, og den gik glat gennem syn. ( Til gengæld måtte vi skifte den halve indsprøjtning og map sensor m.v. )

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #145 Dato: 26. September 2011 kl: 18:58:40 »
ABS er uopvarmet, ADZ er opvarmet...

Mener ikke der findes ABS motorer med opvarmet sonde...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Frk Grå - tråd 2
« Svar #146 Dato: 26. September 2011 kl: 19:52:32 »
Citat fra: "jensjakob"
Opvarmet Lambda sonde eller ej?

Frk G kører med en uopvarmet.

Er der nogen som kører med opvarmet Lambda - og hvor stor er forskellen?

Mvh

JJ


På original ABS sidder sonden jo helt oppe i manifolden og bliver meget hurtigt varm... Ingen grund til opvarmning i den opsætning....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #147 Dato: 26. September 2011 kl: 20:22:00 »
Det gør den også på ADZ med opvarmet sonde...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Frk Grå - tråd 2
« Svar #148 Dato: 26. September 2011 kl: 20:33:25 »
Citat fra: "BlackChart"
Det gør den også på ADZ med opvarmet sonde...


Og derfor findes ADZ i nogen nyere årgange end ABS da den har en kort periode i koldkørsel området hvor den forurener mindre pga korrekt sonde-temperatur....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #149 Dato: 26. September 2011 kl: 20:41:35 »
Jeg så imorges da jeg kørte børni skole, at de første 4 km / 10 minutter stod det nyindkøbte voltmeter på 11,5 volt i tomgang.
Da bilen så var blevet lun og nålen steg op på thermometeret, steg spænding til 12,5v i tomgang.

Jeg tænker at grunden til den lave spænding i tomgang de første 4 km er pga "pindsvinet" som suger strøm?

Må prøve at måle på det....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."