"Far, jeg har syndet mod himlen og mod dig. Jeg fortjener ikke længere at kaldes din søn. Men faderen sagde til sine tjenere: Skynd jer at komme med den fineste festdragt og giv ham den på, sæt en ring på hans hånd og giv ham sko på fødderne, og kom med fedekalven, slagt den, og lad os spise og feste. For min søn her var død, men er blevet levende igen, han var fortabt, men er blevet fundet." ;-)
Og så alligevel hr. Bjerrum. Ingen forhastede konklusioner. Sommervarmen giver 11,5 km/l med ABS'en - det gør dieselerne vist ikke meget bedre, men man skal jo ikke være fundamentalistisk. Jo, 1Y har de ekstra kølekanaler - uvist af hvilke årsager, for dens varmeproduktion svarer nogenlunde til et enligt fyrfadslys i Bellacenteret, men et pragmatisk bud kunne jo være, at det er samme støbemaskine, der spytter blokke ud til AAZ og 1Y. Jf. VWs øvrige produktprogram kan man jo vist med nogen ret konkludere, at flerstrenget produktudvikling ikke har været et mantra på direktionsgangene, sagde gnavpot, der sender en kærlig tanke til de mange stumper i hans bil, hvis reservedelsnummer starter med 113 og har været med siden den første boble i 1947...