Forfatter Emne: Påkørt, hvordan ender den slags?  (Læst 11504 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Påkørt, hvordan ender den slags?
« Svar #15 Dato: 28. Juni 2011 kl: 21:49:32 »
Citat fra: "vw_madsen"
kør den ind til et hvilket somhelst værksted der laver plade arb.
de skal gøre den op og skal så kontakte taksator
taksator vil kontakte dig hvis den dør og så det bare om at handle ,han skal bruge karossen hvi den dør resten kan der handles om uden fælg  motor osv

Tak.
Forstår jeg det sådan at det kun er karosseriet jeg ikke kan få, og at jeg kan handle om resten, inklusive motor og hjul?

Offline johan_a

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 28. Juni 2011 kl: 22:10:58 »
Jeg fik totalskadet en syncro i 1996, den fik jeg for 3500, taksatoren kom hjem til mig, tog nogle billeder og det var det! Bilen blev derefter kørt i laden og parteret.

johan

Offline jbjerrum

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
« Svar #17 Dato: 29. Juni 2011 kl: 00:28:40 »
Såvidt jeg ved er lokkeduen med lånebil på deres fordelsværksteder lig med, at du får lavet bilen på et tilfældigt værksted - måske uden T3-erfaring...

Jeg ville klart overveje, at lade Niels Erik Thing håndtere sagen...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

doka

• Gæst
« Svar #18 Dato: 29. Juni 2011 kl: 00:41:13 »
Som det er idag skal den takseres på et værksted - om det er ved VW eller et uaut. værksted kan som sådan være ligemeget. Det skal dog siges at ønsker man at en bil skal dø,så kør den på et aut. værksted da de typisk kører med en højere timepris ved forsikringerne end de uaut. samt bruger orginale stumper ( hvis de kan fåes endnu )

Normalt kan man ikke få bilen efter  den er erklæret totalskadet,dog skal det
nævnes at der er nogle steder der åbenbart ser lidt stort på dette. Mener feks. pandekage Kurt fik sin efterfølgende. Her er det måske også en fordel at vi kører rundt i nogle gamle kasser som på de auktioner de normalt sælges på ikke har nogen værdi overhovedet.

Ps. Jeg er iøvrigt ikke et sekund i tvivl om at den dør hvis du vælger et aut værksted.

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 29. Juni 2011 kl: 05:31:26 »
Citat fra: "doka"
Som det er idag skal den takseres på et værksted - om det er ved VW eller et uaut. værksted kan som sådan være ligemeget. Det skal dog siges at ønsker man at en bil skal dø,så kør den på et aut. værksted da de typisk kører med en højere timepris ved forsikringerne end de uaut. samt bruger orginale stumper ( hvis de kan fåes endnu )

Normalt kan man ikke få bilen efter  den er erklæret totalskadet,dog skal det
nævnes at der er nogle steder der åbenbart ser lidt stort på dette. Mener feks. pandekage Kurt fik sin efterfølgende. Her er det måske også en fordel at vi kører rundt i nogle gamle kasser som på de auktioner de normalt sælges på ikke har nogen værdi overhovedet.

Ps. Jeg er iøvrigt ikke et sekund i tvivl om at den dør hvis du vælger et aut værksted.

Er der noget erfaring med hvor stor erstatningen bliver ved en totalskade?

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 29. Juni 2011 kl: 14:19:30 »
Jeg vil også anbefale Niels Erik, især hvis du gerne vil beholde bilen.
Han laver flere af den slags skader og jeg må indrømme at det er utroligt hvad han får lov til at lave uden at bilerne dør
hvilket jo kun er til glæde for de bilejere som gerne vil beholde deres gamle klenodier (eller vrag), alt efter hvem der ser på det :wink:
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 29. Juni 2011 kl: 20:54:32 »
Nej, der er ikke nogen erfaring angående erstatningsbeløb, men lad i egen interesse være med, at godtage det første bud. Det er ofte så latterligt, at selv taksatoren kan se det, og alle deres mange ord om tabeller og "markedspriser" skal man ikke lige tage for pålydende.
Jeg fik totalskadet en nyistandsat trailer som var anmeldt til syn. Han bød mig 1000 kr og talte døre op og stolper ned om, at det var handelsprisen. Da jeg så bad ham levere en i samme stand dvs. med spritnye dæk, ledningsnet, lygter og iøvrigt samme stand, - steg prisen pludseligt markant.
Okay, der er måske også reelle taksatorer, men nogle af dem kan fileme sælge sand i Sahara.

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 29. Juni 2011 kl: 22:06:02 »
tror ikke der findes reelle taksataner ,da de skulle erstatte min corolla startede han med at byde mig 6000kr hvorefter jeg bad ham finde det store strygejern frem for nu skulle han til at rette bil ud
han blev sur og sagde at han ville vende tilbage hvilket han gjorde et par dage efter med et bud på 12000 hvilket jeg sagde nej til for jeg ville have 20000 efter lidt frem og tilbage blev vi enige om 18000 kr
så de skal presses ,lidt ligesom når man handler bil skal man aldrig godtage det første bud
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 29. Juni 2011 kl: 22:08:01 »
Jeg har handlet en gammel golf 2 op fra taksatorens første bud på 8000 til at han accepterede 14000 kr.    jeg truede med retssag ;)   ved ikke lige om den går i virkeligheden.  

hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 01. Juli 2011 kl: 15:04:15 »
Efter adskillige telefonsamtaler med vognmandsfirma og forsikringsselskab,
står det klart, at der ingen vej er uden om forsikringsselskabet.
Det har nok noget med vognmandsfirmaets størrelse at gøre.

Så den må til reparatør.
Takseres, og sikkert kasseres.

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 04. Juli 2011 kl: 15:18:11 »
Jeg har været ved VW med den skadede vogn idag.
Han kunne sige med det samme at den ville blive totalskadet.

Det er OK for mig, hvis jeg så bare kan få bilen til dele,
men dette var knap muligt.

Jeg overvejer at droppe det forsikringshalløj, og bare skrotte vognen selv,
og  acceptere at jeg intet får fra forsikringen.

Den administrative byrde er stor, og med usikkerheder, så måske ikke pengene værd.
Ved at skrotte selv, får jeg en  skrotpræmie på godt 1000 kr, og dele fra bilen

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 04. Juli 2011 kl: 16:36:08 »
det administrative består af et par telefonsamtaler med taksatan  :evil: og et par breve .de er ikke så slemme at have med at gøre de skal bare have det som kvinder,børn og hunde med den fast hånd
erstatningsmæssigt ville jeg nok sige du skal have mellem  10-15.000kr (bedømt ud fra billederne)  så det byrde kunne svare sig du vil ihvertfald få mere ud af det end hvis du skrotter den
 dette er bare min mening ret mig gerne hvis jeg tager fejl
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
hakuna matata
tlf 26476966

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 04. Juli 2011 kl: 19:00:04 »
Citat fra: "bos1"
det administrative består af et par telefonsamtaler med taksatan  :evil: og et par breve .de er ikke så slemme at have med at gøre de skal bare have det som kvinder,børn og hunde med den fast hånd

Hovedproblemet er måske at jeg netop ikke kan komme til at tale med en taksator. Taksatoren rekvireres af værkstedet der skal reparerer.

erstatningsmæssigt ville jeg nok sige du skal have mellem  10-15.000kr (bedømt ud fra billederne)  så det byrde kunne svare sig du vil ihvertfald få mere ud af det end hvis du skrotter den
 dette er bare min mening ret mig gerne hvis jeg tager fejl

Jeg tror da nok du har ret.
Men jeg har stor lede ved at rode med den slags, og der går hele dage pga. en slags usikkerhed.

En tanke er, at køre til et lille værksted, og så tale grundig med dem, og klargøre for dem, at målet er ikke at få bilen kasseret, men at få penge ud af det forbandede forsikringsselskab. At det ikke er mig der indkassere pengene må jeg så leve med. Reparationen behøver ikke være til topkarakter, da bilen tænkes skrottet efter et par måneder.

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 04. Juli 2011 kl: 20:47:37 »
Citat fra: "brian"

Hovedproblemet er måske at jeg netop ikke kan komme til at tale med en taksator. Taksatoren rekvireres af værkstedet der skal reparerer.

når taksator har kigget på bilen og evt totalskadet den har værkstedet ikke mere med den at gøre ,for så er det dig der skal forhandle med ham og ikke værkstedet
de skal kun fortælle hvad det koster at lave den og så evt lave den hvis det er
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 04. Juli 2011 kl: 22:10:26 »
MEN MEN MEN! Hvis du indgår en reparationsaftale med et mindre værksted, når taksator har været der, SKAL værkstedet i givet fald reparere i henhold til aftalen. Der kan komme en genbesigtigelse når bilen er rettet & malet. Hvis ikke alt er i henhold til det aftalte, får værkstedet store problemer og afgjort ikke flere forsikringsskader.
Du skal møde op når taksator kommer. Så er det nemmere, at få en ide om hvad han vil, og hvad prisleje i befinder jer i.