Forfatter Emne: Dysse - pumpeproblem efter motor skift  (Læst 715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Dysse - pumpeproblem efter motor skift
« Dato: 22. Juni 2011 kl: 18:09:25 »
Jeg har fået skifter min 1.6TD motor, med en golf II 1.6TD motor. Den gamle blev skiftet, fordi skruerne i plejlstangslejet nr. 4 var faldet af – så havde den lidt svært ved at starte. Skiftet er gået nogenlunde godt. Men der er stadig et udestående.
Den starter fint og lyder godt, men vil ikke tage mod gas, når motoren er blevet varm. Den stopper ved 2500 – 3000 omdrejninger. Når den er kold er der ingen problemer. Der er blevet observeret diesel dryp i cylinder 3 eller 4. De dysser der sidder i, er dem fra golfen. Der er ingen effekt på fænomenet, når man frakobler dieselen, til den dysse der efterdrypper. Mine spørgsmål er nu.

Kan der være forskel på dysserne fra den gamle motor og dem fra golfen (det er dem der sidder i nu)
Er det i virkeligheden pumpen, der får dysserne til at efterdryppe.
Er de nogen tricks til test. Eks. vis noget med koldstarteren.

Jeg vil nødig -i desperation, købe en ny pumpe. Den der er på, er under 2 år gammel.


Mvh Tom
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Dysse - pumpeproblem efter motor skift
« Svar #1 Dato: 23. Juni 2011 kl: 12:26:20 »
Jeg har tænkt på at det måske er to forskellige problemer.
Det ene er at dysserne efterdrypper fordi de er slidte.
Det andet er at der "bare skal stilles på mængde skruen"

Kom gerne med bud.

Mvh Tom
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Dysse - pumpeproblem efter motor skift
« Svar #2 Dato: 23. Juni 2011 kl: 19:42:56 »
Citat fra: "tomtom"
J Der er blevet observeret diesel dryp i cylinder 3 eller 4.



Det her lyder mystisk.

Hvordan har du observeret det drypperi?
Hvor drypper det henne?

Citat fra: "tomtom"

De dysser der sidder i, er dem fra golfen. Der er ingen effekt på fænomenet, når man frakobler dieselen, til den dysse der efterdrypper.



Hvordan frakobler du diesel til en enkelt dyse?
Uanset hvordan, så tror jeg det er en dårlig ide.