Jeg har fået skifter min 1.6TD motor, med en golf II 1.6TD motor. Den gamle blev skiftet, fordi skruerne i plejlstangslejet nr. 4 var faldet af – så havde den lidt svært ved at starte. Skiftet er gået nogenlunde godt. Men der er stadig et udestående.
Den starter fint og lyder godt, men vil ikke tage mod gas, når motoren er blevet varm. Den stopper ved 2500 – 3000 omdrejninger. Når den er kold er der ingen problemer. Der er blevet observeret diesel dryp i cylinder 3 eller 4. De dysser der sidder i, er dem fra golfen. Der er ingen effekt på fænomenet, når man frakobler dieselen, til den dysse der efterdrypper. Mine spørgsmål er nu.
Kan der være forskel på dysserne fra den gamle motor og dem fra golfen (det er dem der sidder i nu)
Er det i virkeligheden pumpen, der får dysserne til at efterdryppe.
Er de nogen tricks til test. Eks. vis noget med koldstarteren.
Jeg vil nødig -i desperation, købe en ny pumpe. Den der er på, er under 2 år gammel.
Mvh Tom