Forfatter Emne: Startproblemer ifm korte stop  (Læst 922 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline timlund

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
Startproblemer ifm korte stop
« Dato: 29. Juni 2011 kl: 10:45:57 »
Jeg har en DJ fra 88, der (over 3 år) sommetider giver mig det problem, at den ikke vil starte igen, efter en tur på omkring 30 - 40 km, og efter en kort stop. Sidst det skete, tjekkede jeg, at der kom brændstof ud ved trykregulatoren og at der var gnist. Hvis motoren står en time eller mere kan den startes uden problemer. Den er også stoppet nogen gange, når jeg køre på motorvej hvor der en stejl nedkørselsrampe, hvor den på vej ned af rampen sætter ud - og den kan ligeledes ikke startes igen - før der er gået omkring 1 time. Der har ikke været nogen former for uønskede motorstopstop på en tur til Italien sidste sommer, hvor der også var stejle passager. Tanken har i alle tilfælde været mere end kvart fuld. Ved sidste stop var tanken hel fuld. Pumpen leverer lige knapt en liter/30 sek. jf Haynes.  Er der nogen der har et bud på hvad årsagen kan være??

andreasl

  • Gæst
Startproblemer ifm korte stop
« Svar #1 Dato: 29. Juni 2011 kl: 19:19:21 »
Prøv at tjek din vand temp føler. Jeg kørte med en defekt og det gave også start problemer med en varm motor.
Den er temlig bøvlet at kontrol test. Der står noget om det i hanys

Offline timlund

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
Startproblemer ifm korte stop
« Svar #2 Dato: 02. Juli 2011 kl: 00:44:17 »
Tak andreasl for tippet.
Er det føleren (angivet som G18 i Haynes) til Digijet enheden du fik skiftet? Fandt du ud af hvad den "syge" føler fejlede?.

Jeg kan ikke finde det sted i Haynes hvor det står hvordan man tester føleren. Måske kan du give mig et hint.

Hvis følerens  modstandsværdi er kendt når motoren er kold - er det måske muligt at sætte en fast modstand ind (Ved hjælp af en intermistisk omskifter), med den pågældende "kold"værdi - blot for at se om motoren så kan starte.

andreasl

  • Gæst
Startproblemer ifm korte stop
« Svar #3 Dato: 03. Juli 2011 kl: 23:12:01 »
hej
ja det skulle være føler angivet g18 på eltegninger. det er den føler som sidder og føler på kørevandet. der er opgivet værdier for den i haynes del 4B.1
50grader = 800ohm
75grader = 350ohm
100grader=200ohm
det er vist ca tal for ohm værdig.
den føler jeg havede i fejlede det at det var den forkerte føler og gik amok når motoren blev over 50grader.

det skulle være muligt bare at smide en omkring 800ohm modsand ind så vil det jo være kold.

den er vist i haynes bogen del 4b.6 grafik 10.1 og har nr. 1