Forfatter Emne: Motorvarmer i frostprop  (Læst 1742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Motorvarmer i frostprop
« Dato: 29. Juni 2011 kl: 18:38:34 »
Er det noget der dur?

Er det til at slippe af med igen?
(det gør jo blokken noget mere skrøbelig, hvis den skal ligges ned på siden f.eks.)

Jeg havde nok troet at der var en møtrik i centeret af varmeren, som man så spændte, og der pressede noget gummi sammen så varmeren sad fast i hullet. Men jeg kan ikke se hvordan det er monteret.

Er det til at tage ledningen af oppe ved varmeren?

Er det til at se hvilket fabrikat der er tale om, så man kan søge en manual frem på nettet?

Dern er noget her:
http://www.defa.com/doc/11409.970142173.monteringxavxmotorvarmer.pdf

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Motorvarmer i frostprop
« Svar #1 Dato: 29. Juni 2011 kl: 21:08:05 »
Afmontering er let. Et par lette hammerdask på siderne, så kommer den ud - den er bare banket i, og så sidder der en stor O-ring, der tætner. Når den så er ude, skal der bankes en ny frostprop i. Den får du til under en halvtredser f.eks. hos Midtjysk Cylinderservice, Absalonsvej, Viborg. Kablet er lige til at rykke af, der hvor du ser "stikket" er samlet - lige eftyer de to varmelegme ben bliver til det sorte plast. Funktionsmæssigt er den helt sikkert fin at bruge - den løfter typisk motorens temperatur til ca. 50 grader over omgivelserne, så hvis man orker besværet med at koble til og fra, så sparer man en masse koldstarter om vinteren. I min verden er det desværre for besværligt, så jeg smider dem altid ud, når jeg får en blok med sådan en fyr i.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Motorvarmer i frostprop
« Svar #2 Dato: 30. Juni 2011 kl: 14:40:13 »
Citat fra: "Jarl"
Afmontering er let. Et par lette hammerdask på siderne, så kommer den ud - den er bare banket i, og så sidder der en stor O-ring, der tætner. Når den så er ude, skal der bankes en ny frostprop i. Den får du til under en halvtredser f.eks. hos Midtjysk Cylinderservice, Absalonsvej, Viborg. Kablet er lige til at rykke af, der hvor du ser "stikket" er samlet - lige eftyer de to varmelegme ben bliver til det sorte plast. Funktionsmæssigt er den helt sikkert fin at bruge - den løfter typisk motorens temperatur til ca. 50 grader over omgivelserne, så hvis man orker besværet med at koble til og fra, så sparer man en masse koldstarter om vinteren. I min verden er det desværre for besværligt, så jeg smider dem altid ud, når jeg får en blok med sådan en fyr i.

Tak for svar. Jeg lader den sidde. Blokken kommer ikke i brug foreløbig er der noget der tyder på.
(den sidder jo i den blok med den blokerede aksel)