Nå så er der vist grænser for hvor meget levetid jeg kan hive ud af den 1,6 sauger der ligger i reservesyncroen. Jeg må have en motor i reserve tænker jeg. Kigge, kigge alle steder OG det er faktisk muligt indimellem at score en gammel sauger fra en golf til under 2500, MEN det er jo blot endnu en livstræt 1,6.......suk. SÅ i går faldt jeg lige over en 1,9'er (1Y) med 175 tkm på bagen, så den købte jeg :roll: Altså ikke noget med livstrætte 1,6'ere til 2500, men en (MÅSKE) livstræt 1,9'er til næsten det dobbelte. Jeg har selv svært ved at se logikken, det føltedes som en god handel og jeg blev grebet af øjeblikket.
Nu er denne maskine komplet, og det medfører jo et par spørgsmål da jeg kun har foretaget operationen fra en "nøgen" blok med alt tilbehør fra jx.
Ventildæksel:
Det er noget med at man skal bruge noget fra CS/JX, da den kan tippes hvad?
På 1Y'eren sidder der også en slange fra motorblokken og op på den dims der sider i toppen af ventildækslet (det er vel noget udluftning fra krumtap) skal den bevares?
Generator:
kilerem og generator mv. ser jo lidt anderledes ud på 1y kan det bare bevares? og hvad med vandpumpe ? Ved første øjekast ser det nok ud til at kunne være der, og i øvrigt harmonere med det eksisterende, men man ved jo aldrig
Andet:
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?
Det ser fandeme let ud, motorophæng, svinghjul og manifolds på, i med hele svineriet forbinde slanger/ledninger, OG SÅ UD AT KØRE MED KRAFTOVERSKUD OG PÅLIDELIGHED.
mvh
Jønne
-håbet er lysegrønt