0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Billederne er desværre forsvundet, men alligevel...http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=4359&start=0&postdays
CS, KY og JX har mekaniske ventilløftere. Det vil sige, at de skal justeres fra tid til anden. Det har AAZ, 1Y og alle Golf-motorer efter 8/85 ikke, så har man sådan en, bedes man finde noget andet at give sig til. På motorerne med hydroløftere er der nemlig intet at justere - de har så til gengæld andre problemer...
Nu drejer/tørner man altså ikke en dieselmotor ( eller alle andre for den sags skyld) rundt ved at dreje på knastakslen - fy,fy :evil: Der er kun en bolt der skal tørnes på og det er den på krumtappen!Det andet kan deformere en rem.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-12989.htmlSom Parkhave skriver, man drejer på krumtapbolten, eller, flytter tand for tand med en god skruetrækker på tandkransen.Mvh. KH.
Jamen, hvorfor alt det bøvl? Parkér på et plant gulv, sæt bilen i fjerde/femte gear, læg håndbremsen ned, skub roligt til kofangeren med knæet, og motoren drejer stille og roligt rundt. På den måde kan tandremsdæksler blive på, og intet lider overlast, for kraften kommer den vej, den er beregnet til at komme. Og det er jo ikke raketvidenskab at anbringe knasten i en position, hvor den enkelte ventil kan udmåles - når bare knastens udkast vender væk fra shimmen, så er alt godt.