0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Hej alle.Har lige fået lagt den JX motor i som jeg har købt i min Doka, men der kommer ikke olie op til olie tryksføleren i topstykket og heller ikke til knastakslen.Jeg har kunnet måle 1,3bar ved den tryk føler der sidder over olie filteret.Nogen der har nogle idér til hvad der kan være galt?
Citat fra: "jeppe3720"Hej alle.Har lige fået lagt den JX motor i som jeg har købt i min Doka, men der kommer ikke olie op til olie tryksføleren i topstykket og heller ikke til knastakslen.Jeg har kunnet måle 1,3bar ved den tryk føler der sidder over olie filteret.Nogen der har nogle idér til hvad der kan være galt?Hvordan har du målt olietrykket?Har du husket at komme olie på?Hvis det er en motor du har købt, så er det jo som at spille i et lotteri,man kan være heldig at den er ok, men i værste fald er den defeken eller flere steder.Du har vel ikke tjekket oliepumpen?
jeg har haft monteret en olietryks måler der hvor der sidder en kontakt på olie filter holderen, og så har jeg tørnet den på selv starteren...
Citat fra: "jeppe3720"jeg har haft monteret en olietryks måler der hvor der sidder en kontakt på olie filter holderen, og så har jeg tørnet den på selv starteren...Hvis det kun er starteren der har trukket motoren rundt endnu, så er et olietryk på 1.3 bar vel helt ok?
Så har jeg forsøgt alt andet end at afmontere toppen, uden hel.
Citat fra: "jeppe3720"Så har jeg forsøgt alt andet end at afmontere toppen, uden hel.Hvad ved du om motoren?Det er let at komme til at købe en defekt motor, det ved jeg :-)Olien kommer vil op i topstykket langs en af topboltenee:Jeg forstår at der ikker tryk for enden af topstykket.
der kommer overhovedt ikke olie op i topstykket.jeg har rodet lidt i gamle diesel traktore og meget med alt andet inden for teknik(er markelev på et stører landbrug hvor vi laver meget selv)
Du har jo haft olietryksføleren i gavlen af topstykket skruet af, kommer der olie ud når oliepumpen drejes?
nej... Har fundet fejlen nu.. det var toppakningen der var vendt forkert.
jeg har rodet lidt i gamle diesel traktore og meget med alt andet inden for teknik(er markelev på et stører landbrug hvor vi laver meget selv)
Hvad ved du om motoren?