Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #105 Dato: 19. November 2011 kl: 17:55:39 »
Kan være at den lige har den temperatur hvor gløderør alligevel er nødvendig...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #106 Dato: 19. November 2011 kl: 19:47:38 »
Ved vi noget om, hvor længe pumpen har stået stille? Jeg hælder også til magnetventilen. Det er før set, at den er blevet træg, eller at den har givet slip på den lille gummitut, der sidder nederst. Jeg er overbevist om, at du kan tage det temmelig roligt - det er bare en bagatel. Find en anden magnetventil, og prøv den. De må findes i tusindvis på Fyn - og det er jo den samme, der sidder i alle G2/Passat diesel, og sådan en bør højest koste en lunken dåseøl. Hvis den ikke kan opdrives på Fyn, så sig til, så finder vi ud af noget.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #107 Dato: 19. November 2011 kl: 20:25:11 »
Sig efter mig:

JX har det bedst ved MAKS 90 - ikke 110-120 km/t - det fører til varmedøden på den stakkels lille 1.6 motor som slæber 1.5 ton.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #108 Dato: 19. November 2011 kl: 20:39:48 »
Citat fra: "jensjakob"
Sig efter mig:

JX har det bedst ved MAKS 90 - ikke 110-120 km/t - det fører til varmedøden på den stakkels lille 1.6 motor som slæber 1.5 ton.

Faktisk blev den slet ikke særlig varm, nålen nåede ikke mere end op på 30-35% - 50% er normalt ved den gamle motor

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #109 Dato: 19. November 2011 kl: 20:47:46 »
Ja, for der er formentlig kommet en anden temperatursensor på i forbindelse med motorskiftet, og de har typisk en præcision på +/- 50-100%, så når man møder en ny sensor, tror man, at motoren pludseligt er koldere eller varmere end før, men i virkeligheden snydes ens sanser af en lille 20-kroners sensor. Lyt til JJ - en JX er en en supermotor - i en Golf. I en T3 skal den behandles med yderste forsigtighed ligesom en AAZ.
Bedste hilsner

Jarl

Offline sørenh

• Sr. Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #110 Dato: 19. November 2011 kl: 21:37:22 »
Er der ikke noget om at man kan kalibrerer temperaturmåleren i instrumentbrættet, så det passer til den faktiske temperatur. Min egen er helt håbløs den går lige fri af det hvide i bunden, men det passer med drifttemperaturen ca 88 grader. Jeg har tjekket det med et stegetermometer i expansionsbeholderen  :wink:
tlf. 26881556

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #111 Dato: 19. November 2011 kl: 23:31:33 »
Jo, men typisk er det sensoren, der er i hegnet.
Bedste hilsner

Jarl

Offline Jønne Ukendt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
BODIL fra Fyn
« Svar #112 Dato: 19. November 2011 kl: 23:45:53 »
Den aften motoren var færdigsamlet startede den på en palle uden aktivering af koldstart. Termometret viste 3 grader.
 Fejlen ligger i en føler eller måske er der byttet om på nogle ledninger. Ledningerne sidder som de sad på den gamle
 motor. En anden ting er dårlig stel mellem motor og gear. Gearkassen er voldsom korrideret og jeg har anbefalet
 Thomas at han trækker en kraftig stel fra batteri til starter. Starteren er ikke den gode udgave. Ej heller har Bodils
 tændingslås en tilstand som ny. Men glæden var stor da jeg erfarede at bilen var nået til Fyn da garantien ophørte
 på midten af Lillebæltsbroen.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #113 Dato: 20. November 2011 kl: 09:12:31 »
Godmorgen:

Der er spænding på magnet ventil
Magnetventil "klikker" når den får spænding
Der er spænding på Gløderør, og relæ virker

Stadig ingen motor der starter...
Prøver at skaffe en ny magnetventil og ser om det er der fejlen er..

Offline jbjerrum

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
BODIL fra Fyn
« Svar #114 Dato: 20. November 2011 kl: 09:25:19 »
Thomas, kik på forvarmesikringen i den sorte boks i maskinrummet - skru sikringen ud og vær HELT sikker på, at den er sund og rask. Den forvitrer og kan se ud som om, at den er OK og alligevel være dårlig ved terminalpunkterne (skruerne). Du kan sikkert godt måle spænding (12V) på gløderørene, men strømstyrken kan være utilstrækkelig til at fyre op i gløderørene. Sikringen er lumsk - har selv prøvet det... Det tager ingen tid at afklare... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #115 Dato: 20. November 2011 kl: 09:31:02 »
Går ud og kigger med det samme

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #116 Dato: 20. November 2011 kl: 10:02:06 »
Sådan! Lyt til JU - har er manden, der har haft fingrene i den.  Jeg afsværger alt, hvad jeg har sagt i denne tråd. Hvis vi ikke kan tage for givet, at der er rigeligt stelforbindelse, så ophører al logisk fejlsøgning. Træk et ordentligt kabel (+50mm2) mellem en af boltene, der holder startmotoren og et blankt sted på karrosseriet.

(PS: dårlig stelforbindelse korresponderer rigtig fint med den "lave temperatur")
Bedste hilsner

Jarl

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #117 Dato: 20. November 2011 kl: 10:11:37 »
Citat fra: "jbjerrum"
Thomas, kik på forvarmesikringen i den sorte boks i maskinrummet - skru sikringen ud og vær HELT sikker på, at den er sund og rask. Den forvitrer og kan se ud som om, at den er OK og alligevel være dårlig ved terminalpunkterne (skruerne). Du kan sikkert godt måle spænding (12V) på gløderørene, men strømstyrken kan være utilstrækkelig til at fyre op i gløderørene. Sikringen er lumsk - har selv prøvet det... Det tager ingen tid at afklare... ;-)

Sikring er helt intakt

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #118 Dato: 20. November 2011 kl: 10:46:55 »
Har du haft magnetventilen ude og VISUELT tjekke at den virker, og der ikke er faldet noget af??

Men ja, få lige styr på din stel ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

• Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #119 Dato: 20. November 2011 kl: 10:51:12 »
Vedr. stel: Lige nu er der stel på følgende måde: batteri-->motor og batteri-->karos..

Hvis vi ser bort fra ordenligt stel til målere, instrumenter, radio og alt muligt andet...  så burde de vel være OK stel til at starte bilen...

@morten: jeg har ikke haft den ude, men vil da straks gøre det...