Forfatter Emne: BODIL fra Fyn  (Læst 80951 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #90 Dato: 19. November 2011 kl: 17:21:40 »
Og starter kører som den skal

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #91 Dato: 19. November 2011 kl: 17:25:12 »
Lyder meget mystisk, og der kommer også diesel ud af dyserørene hvis du løsner dem en smule??

En diesel maskine er utrolig taknemmelig...
Kommer der diesel ud af dyserne, har den kompression og kan du få drejet krumtappen hurtigt nok, så starter den...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
BODIL fra Fyn
« Svar #92 Dato: 19. November 2011 kl: 17:29:57 »
Hvis du løsner et dyserør når den ikke kan starte, kommer der så diesel ud når motoren tørnes..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #93 Dato: 19. November 2011 kl: 17:35:19 »
Ja vi har "Udluftet" - bare for at udelukke - og der kom diesel ud..

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #94 Dato: 19. November 2011 kl: 17:37:03 »
Har i taget en kompressionstest på motoren??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #95 Dato: 19. November 2011 kl: 17:39:16 »
Citat fra: "thomasfyn"
Når jeg har tænding på.... tager stikket til magnetventilen af og på..  så klikker det inde i pumpen  ?!?!?!


nu kender jeg ikke til de indre dele i sådan en ventil men det kan jo være en fejl der kun kommer en gang i mellem eller en defekt i strømmen til den som også kun er en gang i mellem
derfor ville jeg nok prøve at skifte ventilen og så se om det forsætter og hvis det ikke hjælper så finde ud af om der er en defekt i ledningerne ned til den
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #96 Dato: 19. November 2011 kl: 17:39:40 »
I har testet gløderør, right??

Britta mindede mig lige om min oplevelse i mammutpark...
Bilen kørte FINT derned, ingen problemer overhovedet...
Da den havde stået et par timer dernede ville den ikke starte, SLET ikke...

Det viste sig at ledningen til gløderørene var knækket, hurtig-rep af den og vupti så kunne den starte igen...

Det kunne evt. være din glødesikring der måske var ved at være så ulden at den kun af og til vil lave forbindelse...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #97 Dato: 19. November 2011 kl: 17:40:23 »
Kan man med lethed udskifte magnetventil??
Kan der være fejl i tændingslås?
Hvis den kan trækkes igang, hvad udelukker det? (har ikke prøvet)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #98 Dato: 19. November 2011 kl: 17:42:59 »
Hvis du kan trække den igang udelukker det stort set alt undtagen starteren..

Udskiftning af magnetventil = Af med ledningen og op med ventilen, super let...
Tændingslås, kunne også være en mulighed...

Prøv med plus direkte fra batteri til magnetventil og så tørn starteren, vil den der er det enten tændingslås eller ledningen til magnetventilen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
BODIL fra Fyn
« Svar #99 Dato: 19. November 2011 kl: 17:49:00 »
Lyser den på forvarmelampen de gange den ikke kan starte..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #100 Dato: 19. November 2011 kl: 17:51:46 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Lyser den på forvarmelampen de gange den ikke kan starte..?


JA ... slukker når nøgle drejes til sidste hak

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #101 Dato: 19. November 2011 kl: 17:52:52 »
Citat fra: "BlackChart"
Hvis du kan trække den igang udelukker det stort set alt undtagen starteren..


Prøv med plus direkte fra batteri til magnetventil og så tørn starteren, vil den der er det enten tændingslås eller ledningen til magnetventilen...

Starteren kører jo fint

JEg prøver med plus til ventilen imorgen tidlig

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #102 Dato: 19. November 2011 kl: 17:53:02 »
Det er IKKE ens betydende med at den forvarmer!
Min lyste også i mammutpark samt da min sikring var gået...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
BODIL fra Fyn
« Svar #103 Dato: 19. November 2011 kl: 17:54:25 »
Vedr. gløderør... burde vel være irelevant når motoren er varm,... eller??

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
BODIL fra Fyn
« Svar #104 Dato: 19. November 2011 kl: 17:55:11 »
Hvis din starter kører som den skal så kan du heller ikke trække den igang, det vil jeg næsten væde på ;)

Men hvis du kan starte den med plus til ventilen (og evt. direkte på gløderørsbroen (TYKT kabel!)) så kan du udelukke motoren og begynde at finde den elektriske fejl...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan