Forfatter Emne: Så er der Syncro-billeder  (Læst 8539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Dato: 06. Februar 2007 kl: 13:19:06 »
Ja, så fik jeg den hentet. Autotrailer på Caraten og afsted gik det - der skal mere end en Syncro til at tage pippet fra den :wink:

Her kommer lidt kommenterede billeder af vognen. Den er ufattelig beskidt. På den anden side, så er et uplejet præg med til at holde prisen på et realistisk niveau, og jeg fornemmer, at der er en god substans at bygge videre på.

Nydelig vogn forfra - se de skønne originale bøjlespejle... Kofangeren skal vist ikke blive ved med at være rød...




Her lidt gemt bag æbletræer



Drej hovedet 90 grader til venstre og kig på rusten i samlingen



Og der er jo sæder bagi - indtil videre...



Kig i kabinen



Og bagfra - nyd entreprenørtrækket



Og mandehullet - i fin rustfri stand



Og her, hvor 90% af alle T3'ere er syge, ser det sådan ud:



Møgbeskidt men charmerende:



Nyspulet motor - spændende at se, hvad der gemmer sig indeni



Eksemplarisk undervogn - Pava fra ny.



Isn't she a beauty:

Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #1 Dato: 06. Februar 2007 kl: 14:05:28 »
ufattelig at nogen kan holde en bil sådan, jeg er da glad for at den nu får et hjem den fortjener, tillykke med det nye vogntøj
Mvh. Casper

Offline syncro jyden

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
    • Vis profil
  • By: 7470 Karup
Så er der Syncro-billeder
« Svar #2 Dato: 06. Februar 2007 kl: 15:27:42 »
Det ser sgu ikke så ringe ud, det er bare med at komme i gang og få den kørende.
Skulle du nu blive træt af den Jarl, så ring og jeg afhenter den :-)

Tillykke med den

hvh
Peter

Bo

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #3 Dato: 06. Februar 2007 kl: 15:28:29 »
Ja stort tillykke og velkommen i "mudder"klubben  :lol:  :lol:

"nothing gonna stop us now....."

Kkrogsgaard

  • Gæst
Så er der Syncro-billeder
« Svar #4 Dato: 06. Februar 2007 kl: 18:30:30 »
Ej hvor er jeg træt af at jeg ikke lettede r.... noget før og kom afsted.

Tillykke med den og få den nu ud at trille snart... :-)

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2007 kl: 22:14:46 »
Det ligner en meget lidt rusten vogn, er især imponeret af hele bagenden. En doka er sgu bare federe 8)
Mht rust over forreste kofanger, er den blå syncro jeg pt kører i også helt rustfri der. I den sidder der pava mærker fra 86 til 93 (hvert år) Måske et bevis på at undervognsbehandling kan betale sig.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #6 Dato: 06. Februar 2007 kl: 22:47:25 »
Og den kører du med en 50 hk maskine ikke? Hvordan kører det egentlig? Og hvad har I andre Syncro-doka folk egentlig gjort i den bagerste kabine, der hvor reservehjulet stikker ind? Lagt en plade over sædekassen eller hvad?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:18:13 »
Citér
Og den kører du med en 50 hk maskine ikke? Hvordan kører det egentlig?


Af helvedes til, nu fik jeg heller ikke 100% løst mit cylinderfrakoblings problem, da jeg købte en ny motor (1Y'er) som skal i snarest.
Du spørger jo nok fordi du vil overveje om det er nødvendigt med turbo på en 1,6'er. Det er min fuldeste overbevisning at har man en sauger med hæderlig kompression er man super kørende også i en syncro (medmindre man SKAL over 100km/t). Jeg er stadig (på trods af at jeg taler mod bedre vidende) overbevist om at man ikke vil savne turboen i terrænet, hvorfor der heller ikke kommer turbo på 1y'eren.

Jeg pillede bænk og hele svineriet ud så rummet bare var stort og tomt, med hul ind til mandehullet (hjulet røg på ladet (ville have monteret det på bagsmækken))
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Haardberg

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 126
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:24:07 »
Skal den på gule plader skal sædekassen afmonteres. den er skruet fast. Der skal være flad bund bag sæderne. En plade kan monteres foran hullet til "bagagerummet". Har en bekendt som købte en doka ved militæret og lavede den til gule plader. Men i militærets dokaer er der varmeapperat bag i under sædet, som han jo selvfølgelig lod blive i bilen. Det brokkede de sig over til syn da der jo skulle være flad bund bag forsæderne. Han fik dem dog overbevist om at det var monteret ab fabrik og fik bilen synet med apperatet monteret

Lennart

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:28:56 »
OK det pillede jeg også af, har ikke haft problemer med at holde varmen
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #10 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:31:19 »
Ang. motorskift i sådan en Syncro - kan man med dens gearkasseophæng og kardanaksel 'vippe' gearkassen nedad som på en 2wd?

Ja, jeg lurer lidt på en non-turbo-løsning - evt. 1,7. Tanken er, at i en Syncro må de termiske problemer være om muligt endnu mere udtalte end i en 2wd, og i det spil er turboen jo en grim bandit. Og problemet er jo ikke større end, hvis ydelsen er utilstrækkelig, så må den bare have fløjte på alligevel.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #11 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:40:52 »
Citér
Ang. motorskift i sådan en Syncro - kan man med dens gearkasseophæng og kardanaksel 'vippe' gearkassen nedad som på en 2wd?


Ja -så vidt jeg lige husker endda uden at pille kardan og drivaksler af
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #12 Dato: 06. Februar 2007 kl: 23:45:59 »
Efter at have prøvet en relativ ny CS ville non-turbo også være fint for mig, nu købte jeg så en 1,9'er, men det var mest fordi den lige var der OG fordi jeg gerne vil have nogle fæle AllTerrain sutter under (engang)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #13 Dato: 07. Februar 2007 kl: 18:40:29 »
Hvor langt vil en 1,6 kunne graves op i ccm, ved honing (eller ?).

1,7 er det ikke en helt anden motor.

Kan du tillade dig at smide en større motor i, køre til skat, betale lidt mere end for 1,6 sauger. Og så er den i vinkel.

Jeg har jo to tons brødkasse, stående i indkørslen med sauger.
Den kører edder godt, trækker fint. men efter 75, går det sjove af.

KH KHS - Nye hastighedsgrænser ønskeligt.
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Så er der Syncro-billeder
« Svar #14 Dato: 07. Februar 2007 kl: 19:42:34 »
En alm. 1,6 har en boring på 76,5 std. En 1,7 har 79,5. Da blokkene i alle godsdimensioneringer er identiske er det altså bare et spg. om tålmodighed med borearbejdt. Den kan jo også få 1,7'erens overstørrelsestempler op til 80,5, og så begynder det at ligne små 1800 ccm.

Ang Skat, så er bilen født med JX, hvilket den fortoldes efter. effektmæssigt giver det muligheder for 70 hk + 20% = 84 hk, men det er vist ønsketænkning for en non-turbo-løsning - men det passer jo perfekt til Audis 2,4  :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!