0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Når vi snakker kabel, er det så bare en ganske almindelig husledning, eller hvordan og hvorledes?
Når den nu i morgen ikke vil starte, så prøv at holde et kabel på + på akku og til spidsen af et af gløderørene i 5-7 sekunder. Bagerste (den længst inde i motorrummet) er nemmest at komme til. Pas på ikke at holde kabet til stel, for så bliver der varmt. Start så uden forvarmning.Hvis det virker, ligger problemet ikke i defekte gløderør, men i, at der ikke kommer strøm til gløderørerne, hvilken kan skyldes et defekt gløderørs relæ, defekt bundstykke i tændingskontakten eller kabelbrud.Jeg havde et lignende problem med "Den lille Blå", hvor jeg også var helt sikkert på, at fejlen lå i gløderørerne, men hvor et oliefiltret skift fjernede problemet.PrebenPS.: Dengang bundstykket i min tændingslås var futtet af, brugte jeg et stykke ganske almindelig 220 volt kabel, hvor begge ledninger var snoet sammen og det virkede fint.