Hej Bjørn
Jeg synes at du skal køre lidt med din fine bil inden du begynder at tænke på gearkasse skift. Det er sådan, at der findes mange forskellige kombinationer af udvekslinger i gearkasserne. Både de 4 -og 5 gears. Hvordan de er opbygget kan aflæses i en gearkasse tabel, som du garanteret kan finde i biblioteket.
Jeg er sikker på at bilen kan magte gearkassen, for den er født med den kombination. Hvis du finder ud af, at den er for højt- eller lavt gearet, eller gear- intervallerne ikke passer til dit behov.. fx. kører du altid med tom vogn og har brug for topfart, eller kører du altid med tung trailer efter bilen, så kan du finde gearkasser med anden kombination. -men hvis du bare kaster dig ud i et skifte i blinde, så kan det være, at du slet slet ikke opnår det du søger ved at skifte.. -ud over irritation over at skulle skifte endnu mere gear end du behøver med en 4 gears... og så kan det være at du har fået en 4 gears med diff spærrer, hvis bilen er en tidligere bil fra forsvaret.. den gearkasse kan du også blive glad for, hvis du kører på fedtet underlag, fx. på stranden eller marken... god fornøjelse..
hvis du bytter til 5 trins er der et par dele mere end selve kassen du skal have med, fx. gearstang og skiftestænger under bilen.
god fornøjeles med din kommende bil.