Forfatter Emne: Spartelmasse, før eller efter grundmaling?  (Læst 9853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
Spartelmasse, før eller efter grundmaling?
« Svar #15 Dato: 04. September 2011 kl: 21:08:58 »
he he

Smask  ;-)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Spartelmasse, før eller efter grundmaling?
« Svar #16 Dato: 05. September 2011 kl: 00:34:14 »
Eh... Hvad er forskellen på primer og grunder ? Ifølge min bedste overbevisning er det een og samme ting. Om den er med det ene eller andet gør den ikke modstandsdygtig mod fugt ret længe. Iøvrigt har grundere med zink ikke den store vedhæftningsevne.
Selvom mit svendebrev næsten er skrevet med runer, er jeg hundrede procent enig med vw madsen:
spartelmasse, tin etc. påføres rengjort metal.  Hvis det sker et sted hvor karosseriet "arbejder meget " bør man vælge en spartel med stor elastisitet, eller mere korrekt: Tin.

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Spartelmasse, før eller efter grundmaling?
« Svar #17 Dato: 05. September 2011 kl: 06:51:38 »
primer=grunner
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Spartelmasse, før eller efter grundmaling?
« Svar #18 Dato: 05. September 2011 kl: 08:44:58 »
Jeg arbejder med "Zinkolin" - noget i retning af "Zinkstaubgrund". Det æder sig fint ind i metaloverfladen. Dåsen kostede 20 euro (750 ml). Efterfølgende får den så spartel og lak.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963