Forfatter Emne: VW T3 \"mary\" Doka  (Læst 42890 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #45 Dato: 29. April 2013 kl: 21:27:55 »
Den 20/4 blev den gamle motor pillet ud, og splittet ad for de dele der ska bruges fra den gamle motor til at sætte på den nye motor, så den ka monteres i min Doka.
Tog vel en cirak 4-6 timer at pille ud, afmontere dele, skille nye motor ad og montere delen igen, og så lægge motoren i igen.

Den 21/4 blev de sidste småting monteret.
Så kom det spændende at starte motoren op...., kører på starteren ellers sker der intet.!!!
Med lidt dieselstart slog den lidt skider, men ingen start.!!
Så måtte vi jo søge lidt fejlfinding, fandt ud af at på den "nye" motor var der startspærre, så den blev monteret med hjælp fra en kammerat der er golf 2 og 3 ekspert.
Nu gad den stadig ikke...
Har en grim fornemmelse af at det er enten ledningsnet eller monopoint der giver problemer, eller en kombination.

Er pisse træt af at montere motorer der virker perfekt i min doka, og når de er monteret virker de bare ikke.!!!
Sku de værste penge jeg har brugt på ikke en skid.....

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #46 Dato: 29. April 2013 kl: 21:45:47 »
Men nok med monopoint fra nu af..., ska jeg ikke tilbage til.

Et nyt motor prosjekt er indkøbt den 28/4 , af Poul.
Glæder mig sku til at begynde på den motor.

Offline Aakerman

• Hero Member
    • Vis profil
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #47 Dato: 29. April 2013 kl: 21:50:36 »
Den kan jeg da godt fortsætte Stephan..
Jeg skal have lavet rigtigt meget arbejde, meget arbejde. Har lige talt med Niels Erik fra Sydfyns Autocamper.
Jeg skal betale 25 af de lange oveni de 35 lange for en nysynet bil.
Blot for at den er trafiksikker, og ja det har jeg sagt ok til. Det nemmeste ville være at sige: "skrot lortet, ikke flere gode penge efter dårlige"
Der lavede jeg vist en rigtig dårlig handel, med Den Blå Dame.
Jeg er ikke vred, men nok meget skuffet.
Det jeg har lært er, at man skal have en mand med, der har forstand på "tingene".

mvh

Aakerman
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #48 Dato: 29. April 2013 kl: 21:53:06 »
Det lyder som en slem omgang.

Monopoint er nogen gange noget af det nemmeste at fejlsøge - hvis du vender tilbage tildet så giver jeg gerne tips.

Hvad er det nye projekt?

Og - hvad er det for en motor du nu har tilovers?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #49 Dato: 29. April 2013 kl: 21:55:17 »
Citat fra: "Aakerman" post=98363
Den kan jeg da godt fortsætte Stephan..
Jeg skal have lavet rigtigt meget arbejde, meget arbejde. Har lige talt med Niels Erik fra Sydfyns Autocamper.
Jeg skal betale 25 af de lange oveni de 35 lange for en nysynet bil.
Blot for at den er trafiksikker.
Der lavede jeg vist en rigtig dårlig handel, med Den Blå Dame.
Jeg er ikke vred, men nok lidt skuffet.

mvh

Aakerman

hold da helt ferie, det er godt nok en del du er blevet taget ved røven for at sige det mildt...
ville nok ikke tag det så roligt hvis det var mig..., ville nok ty til lidt yderligheder (så har jeg ikke sagt for meget).

Offline Andreas

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #50 Dato: 29. April 2013 kl: 21:55:25 »
Ledningsnettet skal jo passe til den indsprøjtningscomputer og den monopoint det er bygget til!
Der er forskel på hvilken bil, årgang, og hvilken motor boksen kommer fra,en ECU til en ADZ fra en Golf og en Passat fra samme årgang passer ikke sammen, der er en enkelt funktion på et ben der har anden funktion, så du kan ikke bare hovedløst bytte rundt på boksene, du risikerer at futte boksen af! ADZ og ABS har heller ikke samme antal ben på momopointen, den ene har seks ben på det ene stik hvor den anden har fire. Lambdasonderne har på de første årgange to ledninger, på de senere har de fire..... Tag boks og monopoint fra den motor du lagde i fra starten, og se om det ikke fungerer..
Pøjpøj ;-)
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #51 Dato: 29. April 2013 kl: 22:07:44 »
Citat fra: "jensjakob" post=98364
Det lyder som en slem omgang.

Monopoint er nogen gange noget af det nemmeste at fejlsøge - hvis du vender tilbage tildet så giver jeg gerne tips.

Hvad er det nye projekt?

Og - hvad er det for en motor du nu har tilovers?

Der er ingen komplet ombygget motor tilbage.
Der er kun en splittet blok tilbage, men den har "kun" kørt 170.000 , er selvfølgelig monopoint og styreboks på.

Det nye prosjekt må vente med at blive offenligjort til det virker   :)

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #52 Dato: 29. April 2013 kl: 22:11:17 »
Hvad er det for en blok - og hvor splittet er den?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Aakerman

• Hero Member
    • Vis profil
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #53 Dato: 29. April 2013 kl: 22:24:19 »
Jo Stephan, jeg blev vel taget "i røven" på et eller andet niveau.
Men jeg er så gammel, at jeg vælger at sige, at så håber jeg, at han sover godt med det.
Men det kan måske være en lære for andre, at fordi vi er på internet og klub med hinanden, betyder ikke nødvendigvis,
at vi er helt "hvide" over for hinanden.
Jeg kan godt se at vedkommende købte den ind for 27,500 og han skød den af til mig for 35.000. I min naivitet havde jeg forventet, at mellemrummet havde dækket investeringer i bilen, det plejer det jo at gøre.
Nu bliver der en god bil ud af det, og den foretager vi så vores camping "eksperiment" i, og når vi har gjort det, så ryger den til salg, for det jeg har investeret i genopretning. De 35 "lange" er nemlig lige i toilet tønden.

Så fik jeg lært det.

Jeg er sur, vred

Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #54 Dato: 29. April 2013 kl: 22:34:00 »
Citat fra: "Andreas" post=98366
Ledningsnettet skal jo passe til den indsprøjtningscomputer og den monopoint det er bygget til!
Der er forskel på hvilken bil, årgang, og hvilken motor boksen kommer fra,en ECU til en ADZ fra en Golf og en Passat fra samme årgang passer ikke sammen, der er en enkelt funktion på et ben der har anden funktion, så du kan ikke bare hovedløst bytte rundt på boksene, du risikerer at futte boksen af! ADZ og ABS har heller ikke samme antal ben på momopointen, den ene har seks ben på det ene stik hvor den anden har fire. Lambdasonderne har på de første årgange to ledninger, på de senere har de fire..... Tag boks og monopoint fra den motor du lagde i fra starten, og se om det ikke fungerer..
Pøjpøj ;-)

Tak for input, men stopper R4 konvertering med monopoint for altid, mens jeg stadig har lysten til min doka..., og har også snart hørt for meget dårligt om monopoint.!!
Men med tiden ska der nok komme en motor i der ikke er bygget til t3 i min doka.
Og så blir alt fra ledningsnet til alt andet lavet af mig selv., alt ka jo læres med tid og nok undersøgelse.

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #55 Dato: 29. April 2013 kl: 22:36:42 »
Citat fra: "jensjakob" post=98368
Hvad er det for en blok - og hvor splittet er den?

Sender dig PB om 5 min.

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #56 Dato: 29. April 2013 kl: 22:54:13 »
Citat fra: "Aakerman" post=98369
Jo Stephan, jeg blev vel taget "i røven" på et eller andet niveau.
Men jeg er så gammel, at jeg vælger at sige, at så håber jeg, at han sover godt med det.
Men det kan måske være en lære for andre, at fordi vi er på internet og klub med hinanden, betyder ikke nødvendigvis,
at vi er helt "hvide" over for hinanden.
Jeg kan godt se at vedkommende købte den ind for 27,500 og han skød den af til mig for 35.000. I min naivitet havde jeg forventet, at mellemrummet havde dækket investeringer i bilen, det plejer det jo at gøre.
Nu bliver der en god bil ud af det, og den foretager vi så vores camping "eksperiment" i, og når vi har gjort det, så ryger den til salg, for det jeg har investeret i genopretning. De 35 "lange" er nemlig lige i toilet tønden.

Så fik jeg lært det.

Jeg er sur, vred

Bent

Jeg ka sku sagtens forstå dig at du siger at du blevet for gammel til at gide at gøre noget ved det..., det virkelig bare sur røv..
Det er i min verden intet med at være naiv fra din side, vi tror bare på at der er godt i folk, det er der heldigvis flest af.
Ja man må jo forvente at folk ikke har samvittighed til at tage røven på folk., men der er folk der ingen pli har (eller hva man kalder det).

Ka jo kun tale for egne vegne, men har endu ikke mødt nogle her inde fra der har været nogle svindlere, men alle jeg har mødt/snakket med har været meget flinke.

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #57 Dato: 30. April 2013 kl: 01:26:06 »
ang. monopoint, nu har jeg kørt med det mine biler i 10år og det er virkeligt enkelt, men en banalitet kan gøre at det ikke duer!
ledningsnettene er gamle, det gør at ledningerne knækker nemt når man roder med dem!

mange gange er der en simpel fejl som manglende stel der gør at motoren ikke vil starte.

men det er jo ikke nemt at hjælpe dig videre, når du allerede har splittet den første motor ad, de motorer kan starte og køre selvom der er 0bars kompresion på 2 af cylindrene, så jeg ville gerne have guidet dig i den rigtige retning hvis du ikke havde splittet motoren i atomer...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline kh

• Hero Member
    • Vis profil
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #58 Dato: 30. April 2013 kl: 09:25:56 »
Jeg mener at kan huske en del skriverier vedr. Jarls ombytning til R4.
Bl. a. om ledninger og deres rette placering.

Se om en af jer kan finde tråden, jeg kan ikke lige nu.

Fandt lige ud af at tråden hedder "I håb om tilgivelse" og findes i R4 konvertering

Spørgsmål : Hvorfor kan jeg ikke sætte tråden her som link ?

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

lastbilskl

• Gæst
VW T3 \"mary\" Doka
« Svar #59 Dato: 30. April 2013 kl: 13:12:54 »
Citat fra: "verner" post=98377
ang. monopoint, nu har jeg kørt med det mine biler i 10år og det er virkeligt enkelt, men en banalitet kan gøre at det ikke duer!
ledningsnettene er gamle, det gør at ledningerne knækker nemt når man roder med dem!

mange gange er der en simpel fejl som manglende stel der gør at motoren ikke vil starte.

men det er jo ikke nemt at hjælpe dig videre, når du allerede har splittet den første motor ad, de motorer kan starte og køre selvom der er 0bars kompresion på 2 af cylindrene, så jeg ville gerne have guidet dig i den rigtige retning hvis du ikke havde splittet motoren i atomer...

Takker rigtig mange gange for det Verner.

Men var nød til at gøre noget for at beholde lysten, har vel knoklet små 5 måneder med det så er mildt sagt blevet sindsyg.
Går klart tilbage til noget utraditionel motor, enten en golf 2 gti- motor, eller en corrado g60- motor, eller i den dur på et senere tidspunkt i nær fremtid.