Forfatter Emne: Knastakselens retning  (Læst 1708 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Knastakselens retning
« Dato: 20. Februar 2007 kl: 17:59:53 »
Det giver sig selv. Du kan kun anbringe din retskinne i bagenden af knasten, når cyl. 1 er i OT i kompressionsslaget. Når den skal komprimere, er ventilerne jo i øvrigt lukkede, og derfor pegerknasterne opad.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Knastakselens retning
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2007 kl: 19:26:25 »
Citér
Når retteskinnen er monteret på knastakslen, så kan knasterne ved cylinder 1 pege enten lidt nedad (kl. 16.00 og 20.00 eller de kan pge lidt opad (kl. 22.00 og 14.00). Peger de op på cylinder 1 peger de ned på cylinder 4 og modsat.


Du har ikke haft retskinnen i. Har jeg ret? "Kærven" i enden af knasten går nemlig ikke igennem akslens midterlinie, men er derimod forskudt, så der kun er én position, hvor retskinnen på engang flugter topstykkets overkant (pakfladen op mod ventildækslet) og samtidig kan glide ind i kærven.

Og ja, ellers har du ret. En firetakter snurrer dobbelt så hurtigt på krumbassen som på knasten, og som sagt er cyl 1 i OT i kompressionsslaget, når dens knaster peger opad.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Knastakselens retning
« Svar #2 Dato: 21. Februar 2007 kl: 10:35:43 »
hej hej med dig

Dejligt at høre at du bare kaster dig ud i det og at du ikke er bange for det...

og at du vil kaste dig ud i at renover en diesel er også dejligt at høre

held og lykke med det....

Mvh Djurs  :lol: