Forfatter Emne: Billig måde at få 2\" lift på  (Læst 2755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Billig måde at få 2\" lift på
« Dato: 23. September 2011 kl: 16:23:00 »
Til alle fattige Syncro ejere, som vil hæve bilen.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=342520

Ikke så tosset en ide. Skal dog muligvis ikke vises i synshallen  :D

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Billig måde at få 2\" lift på
« Svar #1 Dato: 23. September 2011 kl: 16:40:01 »
Og så skal man huske at justere alle styretøjsvinkler bagefter, så ens dæk ikke bliver flænset af på grund af de spidsende forhjul, og samtidig skal man lægge lidt mønt fra hver måned til nye trækakselled, fordi de hele tiden er tvunget til at køre i yderposition, sagde den mavesure weekendtrængende gamle mand...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jes

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 963
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro årg. 1985
Billig måde at få 2\" lift på
« Svar #2 Dato: 23. September 2011 kl: 17:02:38 »
Der røg den billige version så  :wink:  Men derfor kunne det jo ske, ideen skal gemmes til senere. Fordi man får altid bedre tid/råd senere  8)
Tror jeg nok.

Mvh Jes
Tlf 0045 40332205
T3-klub medlem nr 134.
Syncro 1.9 DG 1985 allrounder.
Unimog 411.110 Kabriole. Årg.1959
If you can dream it.   You can have it :-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Billig måde at få 2\" lift på
« Svar #3 Dato: 24. September 2011 kl: 00:27:37 »
Jeg synes at det ser genialt ud i.ft at maxe frihøjde ud.

Det er ligefør det er så simpelt, at man kan have et "high-lift-kit" liggende i bagagerummet, og så montere det på ½ time når man når frem til legepladsen - så har man frihøjden i terræn, og kan køre på landevej (og til syn) med sin normale undervogn,
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Billig måde at få 2\" lift på
« Svar #4 Dato: 24. September 2011 kl: 07:46:03 »
Det er det samme jeg har lavet på min som der er vist på de øverste billeder.Det virker og er bedere end at
ligge skiver under fjederne.
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Billig måde at få 2\" lift på
« Svar #5 Dato: 24. September 2011 kl: 21:33:19 »
En god frihøjde er rigtig dejlig i mange tilfælde.

Som Jarl skriver så skal man huske at justere det hele ind igen bagefter (men det er jo ikke så svært). Det værste er, som han skriver at manchetter og led på drivakslerne slides hurtigere end ellers. Manchetterne er dog nemme at skifte med den opskårne type, som så bare limes sammen bagefter (og koster 150kr stykket).

Vi hævede frihøjden på Mary ved at skifte til kraftigere og lidt længere fjedre. Det synes vi er den rigtige måde, da man så har et længere arbejdsområde for fjedrene at arbejde i. Og man således aldrig banker i bund.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk