Forfatter Emne: Montering af turbo  (Læst 2518 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Montering af turbo
« Dato: 28. Februar 2007 kl: 11:45:23 »
Hvorfor er der strækbolte mellem manifold og turbo, hvad er konsekvensen af at bruge alm 12/8 stål?

De er F###### dyre :shock:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Montering af turbo
« Svar #1 Dato: 28. Februar 2007 kl: 11:49:57 »
Jeg undrer mig ogsaa over de er saa dyre! Da vi lavede manifoldpakninger paa Caspers JX knaekkede vi en og erstattede den med en almindelig bolt (rustfri).
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Montering af turbo
« Svar #2 Dato: 28. Februar 2007 kl: 11:55:31 »
I genbrugte dem altså?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Montering af turbo
« Svar #3 Dato: 28. Februar 2007 kl: 11:58:10 »
ja......maa man ikke det? Jeg genbrugte dem ogsaa da vi lavede det paa min.......Skal man virkelig have en udskrivning paa 400 kr. for at skrue turboen af......av :?:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mads-kaa

  • Gæst
Montering af turbo
« Svar #4 Dato: 28. Februar 2007 kl: 12:08:17 »
strækbolte strækker sig jo, og de trækker sig ikke sammen igen! Prøv eventuelt at tale med Rasmus om hvad konsekvensen kan være ved ikke at skifte dem. Men derudover lyder det da lidt fjollet at man ikke kan bruge almindelige bolte der!

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Montering af turbo
« Svar #5 Dato: 28. Februar 2007 kl: 12:15:15 »
Jeg genbruger dem også altid. Alm. bolte er jeg ikke stolt ved der. De bliver meget møre af varmen. Men det er vigtigt at rense gevindet godt op med en tap, når man monterer - så har man en chance for at løsne dem igen en anden gang. De er nemlig ikke sjove at knække nede i turboens gods - så komme al morskaben med at bore ud...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Montering af turbo
« Svar #6 Dato: 28. Februar 2007 kl: 12:58:30 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Prøv eventuelt at tale med Rasmus om hvad konsekvensen kan være ved ikke at skifte dem.


Hvis du hentyder til min plejlstangsbolte på min første renoverede motor, så var det IKKE strækbolte !!!
Men derimod genbrugte ridgid bolte fra en early WBX (før '86)..
Det viste sig også at alle plejlstangsbolte var hele da jeg skilte motoren ad, men det var et plejlstangsoverfald som var knækket.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."