Forfatter Emne: Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990  (Læst 7971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #15 Dato: 14. Oktober 2011 kl: 13:24:35 »
ja det er ikke normalt. Der er noget galt i din fremløb fra tank eller filter.

Har du tjekket T stykket i filteret? det kan nogle gange blive skørt.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #16 Dato: 14. Oktober 2011 kl: 20:29:14 »
eller evt kan selve pumpen være utæt i en pakning, er ofte set hvor armen går ind i toppen af pumpen.

Renoveringssæt fåes hos vw og har res dels nr 068 198 718

Fejlen konstateres ved at der under drift er fugtigt hvor akslengår ind i pumpen. Og efter stop kan man ved at bevæge speederen få luftbobler frem i de klare slanger.

Husk at skifte bøsningen hvis der er slør i dem, der er to typer med i sættet.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #17 Dato: 15. Oktober 2011 kl: 08:28:56 »
Tak alle 3. Jeg kan se at der stadig er lidt at gøre. Heldigvis er fejlmulighederne indsnævret.
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #18 Dato: 15. Oktober 2011 kl: 08:43:32 »
Hvis din pumpe er utæt vil du uden tvivl kunne konstatere diesel spild på bagklap og dryp ved parkering.

Jeg vil meget gerne gennemgå det sammen med dig, er selv fra Frb.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #19 Dato: 15. Oktober 2011 kl: 19:15:48 »
Hej Morten
Mægtigt, mange tak! Det siger jeg ikke nej tak til.

Jeg får kontrolleret de ting Brian og Wilson nævner og sender dig en PM efterfølgende. :)

/Nicolai
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #20 Dato: 24. Oktober 2011 kl: 20:30:25 »
Nu håber jeg ikke, jeg sovser tråden ind i for mange problemstillinger. En udfordring elimineres og en ny opstår... de kan vel være forbundne, derfor bevares tråden?

Bortset fra mit nye diesel setup, så har jeg nu en olietrykindikator som melder fejl, trods rigeligt med tryk
• Olietryk OK (1.5 ved 2000 / 5.5-6 ved maks omdr) For højt?
• Olietryksfølere OK (netop skiftet)
• Ledninger til gløderelæ/-rør OK
• Timing på dieselpumpe OK
• Olie-, Diesel-, Luftfilter OK (netop skiftet)
• Ledninger og relæstyring af pumpe OK
• Ledning til magnetventil på dieselpumpe OK
• Olie OK

I øvrigt ifht. trådens andre tjekpunkter: Koldstartsventil vandring og Bladsikring OK.
Citér
Hvis din pumpe er utæt vil du uden tvivl kunne konstatere diesel spild på bagklap og dryp ved parkering

Morten: Der er ikke synlig dieselspild på bagklap, men der er en lille pøl (se billede) og 2 "dyserør" ser fugtige ud. Jeg kunne ikke se kilde til læk/pøl med det blotte øje, mens motoren kørte. Hvis dit tilbud om assist stadig står ved magt, kan vi måske se på det sammen?
Citér
Har du monteret en en pumpe der sidder før dieselfilteret? Det burde ikke være nødvendig.

Brian: Tank > Dieselfilter > Pumpe (ny) > Dieselpumpe >
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.738
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #21 Dato: 24. Oktober 2011 kl: 21:05:17 »
Du kan ikke sovse din egen tråd ind i for mange spørgsmål... Det er jo lide derfor, at vi alle er glade brugere af T3Nettet... Alle lærer noget undervejs... ;-)

Din olietryks-alarm er absolut en alarm, man skal lytte efter. STOP - og find årsagen.  En mulighed kan være, at dit oliefilter er så tilslammet, at der ikke kan etableres tilstrækkeligt olietryk i tomgang - og så går alarmen. Hvornår har du sidst skifter olie og oliefilter...??  5.000 km interval er godt - især ved mange koldstarter og korte ture.

Mht dine lidt fugtige dyser kan du efterspænde omløberne omkring dyserøret med en 17mm gaffelnøgle. Et kort "ryk" kan hjælpe - forsigtigt, men velment.
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline nicolai

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 299
    • Vis profil
Startproblemer, 1,6TD Multivan 1990
« Svar #22 Dato: 24. Oktober 2011 kl: 22:53:27 »
Jo. Jeg må nok til at starte en ren tråd.
• Oliefilteret er skiftet i sidste uge (efter lampe/buzz begyndte)
• Olie skiftet i sidste uge
Der står i flere indlæg her i forummet, at der også gives signal med overstigelse af et maksimum tryk. Jeg har ledt som en gal, men kan kun finde værdien for minimumstrykket (1.1 bar ved 2000 omdr. og 80° varm olie jf. Jarl ved flere lejligheder).  :)

Jeg må få tjekket værdierne efter igen. Tak for input.
VW T3 Multivan 1.6TD 1990 Hannover Edition