Forfatter Emne: Navigation i motorrum  (Læst 5302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:22:53 »
Hej

Jeg har lige brug for lidt hjælp til at finde ud af hvor hvad er:

Første billede:
Grøn: Er det olietrykføler???
Blå: Er det vandtemperaturføler???
Lilla: Hvad er denne til??

Andet billede:
Er der nogle der hved hvad denne gul/røde ledning er til... Jeg kan ikke finde hvor den hører til henne..

På forhånd tak for hjælpen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #1 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:47:07 »
Billede 1 er korrekt med farverne, lilla er også olietryk...

Den nederste ligner noget til en temp føler, sidder der ikke et par stykker nede hvor vandslangen sidder fast på topstykket, på billede 2??
Det er ikke sikkert da det jo ikke er den originale motor og der er en hel del der ikke er standard på din motor...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Navigation i motorrum
« Svar #2 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:52:26 »
Den gröna är högtrycksoliekontakt
Den blå är vattentemperaturkontakt
Den Lila är lågtrycksoliekontakt

Den rödgula kabeln ska sitta på en givare som sitter under lågtrycksoliekontakten på toppstycket.

Ursäkta att jag ikke kan svara på Dansk
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Svar #3 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:53:38 »
OK tak

Er begge olietrykfølere koblet på "olielampen"?? Altså hvis bare én af den reagerer så blinker lampen??

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #4 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 19:57:33 »
Højtryks kontakten, den der sidder ved oliefiltret er den der tænder lampen over 2000RPM den anden er kun aktiv under 2000RPM...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Svar #5 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:00:32 »
OK kanon viden..

Min lampe blinker i tomgang så det det er den LILLA jeg skal starte med at skifte ! ik?

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Navigation i motorrum
« Svar #6 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:02:41 »
Citat fra: "thomasfyn"
OK kanon viden..

Min lampe blinker i tomgang så det det er den LILLA jeg skal starte med at skifte ! ik?


Helt rätt men om du har otur är det oliepumpen som börjar bli dålig.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #7 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:02:44 »
Det er i hvert fald den der tænder lampen, om den er defekt, der er kabelbrud eller om oliepumpen er defekt kan alt sammen være årsager, ligeså kan et tilslammet oliefilter ;)
Synes at kunne huske noget fra en anden tråd om at du ikke skiftede filteret til 60 kroner da du skiftede olie ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Svar #8 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:07:03 »
Ja ja oliefilter bliver skiftet OM MEGET SNART - så snart VWShoppen leverer ;-)

Vedr. føler, er det den samme der bruges til både høj og lav tryk??  Kan denne bruges: http://www.thansen.dk/product.asp?c=5898658014&n=1814854600&pn=-2067319737 ???

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #9 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:08:46 »
Høj og lav er IKKE den samme, kig på farven ;)

Mener den er blå i topstykket...
Og lad være med at købe TSvansens, har haft en og der var ALT for stor tolerence på den...
Offer pengene til den "dyre" de har how Hovwdiaudi...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #10 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:12:07 »
Men start nu med oliefiltret, hjælper det ikke så får du lige målt dit olietryk, det kunne jo være at pumpen var slidt...

På den anden side kan du også have ødelagt nogle lejer eller andet hvis den vitterligt har haft for lavt olietryk over længere tid...
Olietryks lampen er ikke at spøge med, det er absolut grund til at bilen er groundet indtil fejlen er lokaliseret da det ellers kan blive en MEGET dyr affære at køre med...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Svar #11 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:20:30 »
Modtaget  ;-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #12 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 20:34:40 »
Godtså ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Navigation i motorrum
« Svar #13 Dato: 09. Oktober 2011 kl: 22:53:49 »
Og  hvis du er i tvivl om din føler kan du altid erstatte den med et egnet manometer og direkte aflæse trykket ( Hvis der er noget ) ....

thomasfyn

  • Gæst
Navigation i motorrum
« Svar #14 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 13:12:33 »
Lige et spg. mere

Jeg går ud fra at det på billede er mine vandtamp. følere (se billede) som laver utur i mit måleinstrument...
De er begge knækket af kabelskoen som bliver lavet idag..

Spørgsmålet er så.. Hvorfor er der to følere på hver sin side, af samme rør ind i motoren??