Forfatter Emne: Vandtæt ledningsgennemføring  (Læst 3488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

• Gæst
Vandtæt ledningsgennemføring
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 09:32:46 »
Hej

I forbindelse med montering af elspejle, skal jeg have en ledning ind i døren (udefra) og jeg vil gerne have en gummi-dims hvor ledningen går igennem og gør det vandtæt  --  HVOR KØBES DET HENNE?????

Offline ronja6

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 19. Oktober 2011 kl: 09:42:38 »
Den lokale elektirkker har den sikkert, der har jeg købt dem tidligere ! Mvh Per

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 19. Oktober 2011 kl: 09:51:05 »
Citat fra: "thomasfyn"
Hej

I forbindelse med montering af elspejle, skal jeg have en ledning ind i døren (udefra) og jeg vil gerne have en gummi-dims hvor ledningen går igennem og gør det vandtæt  --  HVOR KØBES DET HENNE?????

Gummitylle:

med lidt silikone til at tætne.
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=187_190&products_id=2095
fås mange steder, men lettest og billigst ud af skrot.

eller Kabelgennemføring:

http://www.biltema.dk/da/Byggeri/El/Fast-installation/Kabelgennemforing-10-pack/

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 19. Oktober 2011 kl: 11:10:23 »
Næsten enhver tilbehørsforretning, værksted etc. har dem liggende. Hvis du tager en basse med på dit lokale værksted kan du garanteret beskæftige en lærling i mindst fem minutter med, at stå på hovedet i kasser og skuffer, - og så kan du i ro og mag pille et par stykker fra mens du bæller kaffe.  :lol:  :lol:  :lol:

Offline Andreas

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
« Svar #4 Dato: 19. Oktober 2011 kl: 11:14:52 »
Citat fra: "Aran"
Næsten enhver tilbehørsforretning, værksted etc. har dem liggende. Hvis du tager en basse med på dit lokale værksted kan du garanteret beskæftige en lærling i mindst fem minutter med, at stå på hovedet i kasser og skuffer, - og så kan du i ro og mag pille et par stykker fra mens du bæller kaffe.  :lol:  :lol:  :lol:

Thomas, tag ledningen med når jeg skal hjælpe med B21 motoren, så finder vi nok på noget...
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650