Forfatter Emne: DG med mono motronic  (Læst 3046 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
DG med mono motronic
« Dato: 04. November 2011 kl: 20:54:03 »
tænker at et mono motronic anlæg kunne bringes til at sidde på en DG. Har I nogen tanker om det?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
DG med mono motronic
« Svar #1 Dato: 04. November 2011 kl: 22:00:44 »
Med motorstyring fra Megasquirt?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
DG med mono motronic
« Svar #2 Dato: 04. November 2011 kl: 22:06:14 »
måske eller bare den orginale boks

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
DG med mono motronic
« Svar #3 Dato: 04. November 2011 kl: 22:13:51 »
Hmmm, du mener, den er styret så meget af lambda'en, at den derudfra vil give den rigtige blanding?

Interessant teori. Kunne måske virke ret simpelt ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
DG med mono motronic
« Svar #4 Dato: 05. November 2011 kl: 09:08:40 »
Citat fra: "jensjakob"
Hmmm, du mener, den er styret så meget af lambda'en, at den derudfra vil give den rigtige blanding?

Interessant teori. Kunne måske virke ret simpelt ;-)


ja, det er vel også sådan den virker på en "alm" R4.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
DG med mono motronic
« Svar #5 Dato: 05. November 2011 kl: 09:14:05 »
Er der strømfordeler med hallgiver på en DG..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
DG med mono motronic
« Svar #6 Dato: 05. November 2011 kl: 11:29:33 »
Hvis du kan brinde det rent fysiske til at passe - indsprøjtningsenheden på manifolden, lambdasonden i forrørret, hallgiveren i strømfordeleren, så er det svært at se, hvad der skulle gå galt. Men der bliver noget bøvl med at få de rigtige parametre lagt ind, for den ene motor er overkvadratisk og den anden er underkvadratisk. Derfor vil tændingsavanceringsallegoritmen være noget hård for boxeren, der måske vil blive tvunget til tændingsbanken.

Man fristes til at sige, at spørgsmålet er ikke, hvordan man kunne gøre det - det er snarere hvorfor, man skulle gøre det? Tage et velfungerende indsprøjtningssystem fra en legendarisk robust motorkonstruktion, der passer i bilen, og sætte det på en ældre motorkonstruktion, der er kendt for utilgængelige reservedele, lav effektivitet og et temmeligt antikveret design...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
DG med mono motronic
« Svar #7 Dato: 05. November 2011 kl: 19:23:59 »
jeg har haft samme tanke i  flere år
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D