Forfatter Emne: Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.  (Læst 21858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #15 Dato: 10. November 2011 kl: 08:05:37 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Citat fra: "jbjerrum"
Tillad mig at heppe på en JX-renovering.... Hep-Hep..... ;-)

Det er altså en JR...  :wink:


Men når den får JX pumpe er det en JX igen..

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #16 Dato: 10. November 2011 kl: 08:16:36 »
To spørgsmål :

Hvad er en JR. og hvad er der af forskel på JR og JX ?

Og (udenfor trådens emne) Uffe, servicerer du også Terberg ?
Vi har lige fået sådan to  som pladstrækkere en i Erritsø og den anden på pakkecentret !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #17 Dato: 10. November 2011 kl: 11:15:46 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "buddha_uffe"
Citat fra: "jbjerrum"
Tillad mig at heppe på en JX-renovering.... Hep-Hep..... ;-)

Det er altså en JR...  :wink:


Men når den får JX pumpe er det en JX igen..

Også når den har hydr.ventilløftere..? :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #18 Dato: 10. November 2011 kl: 11:18:26 »
Citat fra: "kh"
To spørgsmål :

Hvad er en JR. og hvad er der af forskel på JR og JX ?

Og (udenfor trådens emne) Uffe, servicerer du også Terberg ?
Vi har lige fået sådan to  som pladstrækkere en i Erritsø og den anden på pakkecentret !

Mvh. KH.


JR og JX er egentlig næsten identiske. JR er bare fra en golf og har hydrauliske ventilløftere.

Terberg: Ja da, det er dejlige maskiner. Dem tror jeg i bliver glade for...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #19 Dato: 10. November 2011 kl: 16:54:59 »
Jamen, man behøver slet ikke bekymre sig om at købe ovale stempler... det skal de nok blive af sig selv.... ;-)

Men fint projekt! Skal den laves til overstørrelse? Husk også at kigge kritisk på mellemaksellejerne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #20 Dato: 13. November 2011 kl: 19:20:25 »
Citat fra: "Jarl"

Men fint projekt! Skal den laves til overstørrelse? Husk også at kigge kritisk på mellemaksellejerne.


Indtil videre skal den bare hones, men synes den er temmelig slidt ved top vendepunktet i cylindrene, så skal lige have snakket med cylinder service i morgen...
Jeg synes at mellemaksellejerne ser rigtig fine ud. Ingen aflejringer eller ridser. Kan jeg ikke gå ud fra at de er ok så..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #21 Dato: 13. November 2011 kl: 23:23:54 »
Jo, det kan du godt, hvis du ikke vil ofre de 200 et nyt sæt koster.

Hvad angår slitage i cylindergangen, så har du et tolerencemål på 1/10 at gøre med. Hvis du ikke vil ofre cylinderservices priser (de vil formentlig sige, at den skal bores og have nye stempler = ca. 3500 kr), så kan du jo udmåle cylindersliddet groft med en ny stempelring. Overskrider gabet mellem enderne 0,40 mm på det mest slidte sted, så bør den bores. En løs tommelfingerregl siger, at hvis du kan mærke en slidkant med en negl, så er det for meget.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #22 Dato: 15. November 2011 kl: 13:04:13 »
husk lige undersmøringsdyserne, de kan ikke lide at komme i kontakt med honemaskinen ;)

for at lave lidt reklame :roll:  http://www.krak.dk/firma/ll-autoteknik-og-cylinderservice-aps:1133155/6200-aabenraa

og ja: kig de forbandede mellemakselleje efter!

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #23 Dato: 15. November 2011 kl: 15:16:49 »
Dyserne er afmonteret. Kunne godt se at de sad lidt i vejen.. :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #24 Dato: 16. November 2011 kl: 13:44:51 »
FTZ skal have 4.000,- + moms for et komplet nyt JR topstykke. Nogen der kender til et billigere alternativ..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #25 Dato: 16. November 2011 kl: 13:55:01 »
autoteile.cc og ebay.de
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #26 Dato: 19. November 2011 kl: 10:22:23 »
Der er noget uforklareligt liderligt over nye stumper... Der ligger nyt slibesæt, toppakning, tillægs pakningssæt, gløderør, stempelringe, lejer, vandpumpe, tandrem osv klar på bordet.
Så er begyndt at samle.

Men oliepumpen er lige på slidgrænsen. I følge So wird´s gemacht, er slidgrænsen 0,20mm. Jeg kan få 0,20 bladet imellem og ikke 0,25. Er det go eller no go..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #27 Dato: 19. November 2011 kl: 10:24:24 »
No go, nu du har den adskilt, så skift den...

Passer en JX pumpe (det burde den vel gøre da JR er samme motor bare med hyd.løftere) over har jeg en SPRIT-neues liggende der kan blive din for 500,-...
Og du er velkommen til at hente den med det samme hvis du har de lyster..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

bfb

  • Gæst
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #28 Dato: 19. November 2011 kl: 10:24:33 »
er olie pumpen den samme på jr som jx. får ellers kan det være jeg har en.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Projekt: Semi-renovering 1,6 TD JR.
« Svar #29 Dato: 19. November 2011 kl: 14:14:36 »
Tak for hjælpen Morten og Bjørn. Men jeg har nu bidt i det sure æble og bestilt en ny oliepumpe og nyt topstykke i tyskland...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L