Forfatter Emne: Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her  (Læst 2735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Dato: 23. November 2011 kl: 09:39:43 »
Her kommer noget fra den tyske 2,5 tons SYNCRO FJEDER Elite ...

Afrikakorps niveau for viderekommende ... lidt i overkanten for mine to syncroer, men man ved jo aldrig ...

http://www.ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=17611
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #1 Dato: 23. November 2011 kl: 10:21:07 »
Det er nice, da også en OK pris ik?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #2 Dato: 23. November 2011 kl: 10:37:39 »
prisen er okay og de er lidt "overtosset" synes jeg ...

citatet siger alt:
Alle Leute, deren Auto im "Normalzustand" deutlich weniger als 2,5 Tonnen wiegt, sind hier im falschen Film.
Ebenso Leute, die sich von dieser Feder einen Rolls-Royce-mäßigen Fahrkomfort erhoffen.
Die Feder ist gedacht für "Afrika-Durchquerer".
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #3 Dato: 23. November 2011 kl: 11:47:21 »
Kære Jens.

Og en oversættelse for de uindviede i Deuches glosen. nø!?
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #4 Dato: 23. November 2011 kl: 13:25:22 »
Citat fra: "Jens Flensborg"
prisen er okay og de er lidt "overtosset" synes jeg ...

citatet siger alt:
Alle Leute, deren Auto im "Normalzustand" deutlich weniger als 2,5 Tonnen wiegt, sind hier im falschen Film.
Ebenso Leute, die sich von dieser Feder einen Rolls-Royce-mäßigen Fahrkomfort erhoffen.
Die Feder ist gedacht für "Afrika-Durchquerer".


Frit oversat :
Alle folk, hvis biler i normaltilstand vejer noget under 2,5 Tons, er her på den forkerte side/i den forkerte film.
Ligeledes folk, som håber på en Rolls-Royceagtig affjedring.
Fjederen er beregnet til afrika-krydsere/globetrottere
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #5 Dato: 23. November 2011 kl: 21:37:54 »
Endenlig nogle rigtige fjedre  :wink:
Vi startede ud på vores jordomrejse med Seikel fjedre, og de var alt for bløde og alle 3 midterste vindinger lå på hinanden og gjorde derfor ingen fjedervirkning.
I sydamerika, Peru, fik vi lavet et sæt nye bagfjedre på en fjederfabrik, som normalt laver fjedre til mineindustrien. Disse fjedre var ikke progresive, men havde samme antal vindinger som Seikel og med en tråddiameter på 21,5mm (så vidt jeg husker). Vi havde normalt en totalvægt på 2,5 til 2,7 tons, men med mindst 100kg på kassen på krogen (bag bilen).
Vi var meget fornøjet med disse fjedre på alverdens ofroad stier, og det var på intet tidspunkt muligt at "banke i bund i Marys bagende".
Vi var lidt spændte på hvordan disse fjedre ville være ved normal vægt hjerhjemme igen. Hun står højt, men vi synes ikke at fjederne føles hårde ved normal vægt og normal kørsel.
Fordelen ved denne slags fjedre, fremfor spacere er at fjederne virker bedre da de er længere.

Vi gav ca. 1500-1600kr for to stk. bagfjedre, men dertil vil komme fragt, mons og told fra Peru, og det er nok ikke billigt...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #6 Dato: 23. November 2011 kl: 22:11:38 »
2,7 tons er en ordentlig mundfuld, det er til specialisterne :)
Jeg nøjes med 2WD ideen i dokaen og den normale syncro fastholdes status quo ...

Kom i tanker om at lave en multiple choise test - ONLINE - med 100 spørgsmål i flere sprog for T3 offroad eksperter. Et af spørgsmålene ville være nødhjælpsideen med træklodsen som fjeder,  som vist på billedet ... at man bliver trænet til alt muligt worest case ... men jeg piller nok hellere rundt på dokaen ;)

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncro ABC - 2,5 tons fjeder NEWS her
« Svar #7 Dato: 24. November 2011 kl: 00:27:21 »
Vi havde altid 3 træklodser med os på sidste halvdel af jordomrejsen. Til bl.a. i tilfælde af en brækket fjeder. Vi prøvede dog på et tidspunkt (faktisk ret længe og temmelig sikkert over 10.000km) at køre på 3 knækkede fjedre. Og det gik fint, bortset fra reduceret frihøjde.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk