Forfatter Emne: Oliesvind  (Læst 2445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
Oliesvind
« Dato: 22. Marts 2007 kl: 09:11:04 »
Hej T3'ere

Fed side - har først lige fundet den!

Min JX med 200.000 på bagen mister en del olie under kørsel, og står og drypper umiddelbart efter afsluttet kørsel - ca 1/4 dl. Den taber ellers ikke noget oli når den står stille. Er der nogen der kan hjælpe mig med problemet - er der feks en pakning der klassisk går en tur?

Jeg er ikke den store mekaniker og alle forslag modtages med kyshånd. Hvis du har en ide om hvilken pakning (hvis det da er en pakning der er gået...) vil jeg også meget gerne have lidt info om hvor let den er at skifte.

Har indtil nu skiftet generator, bremseklodser og skifet filtre - så min viden/erfaring med motoren er meget begrænset.

Vh

Carsten

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Oliesvind
« Svar #1 Dato: 22. Marts 2007 kl: 09:56:47 »
hvor fra motoren drypper den?

Hvis det er fra venstre side er det fra turboen/indsugningen. og hvis det er fra højre side er der to muligheder: 1. På fyldnings røret parkningen kan være defekt eller selve røret kan være revnet helt nede mellem bundkaret og bøjningen (har selv været ude for det og jeg kunne kun se det når jeg rykkede i selve røret, så piplede det ud med olie. 2. hvis du ikke har strammet olie filteret ordenligt kan det lække olie!

Hvis du har motorskjoldet på, det som er under bilen, skal du tage det af - for ellers er det umuligt at finde ud af hvor det kommer fra.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

  • Gæst
Oliesvind
« Svar #2 Dato: 22. Marts 2007 kl: 18:23:46 »
Hej Morten,

Tak for det. Prøvede at fjerne motorskjoldet, men efter at have løsnet alle de møtrikker som jeg kunne se nedenfra sad det stadigt urokkeligt fast - hved du om der skal løsnen skruer indenfra - altså feks fra motorrummet?

Carsten

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Oliesvind
« Svar #3 Dato: 22. Marts 2007 kl: 19:54:07 »
ja det pisse svært at få løs - det har kostet mig en tur på skadestuen engang. der alle dem ved udstødningen og i siderne. Der sidder en eller to bagerst oppe bag turboen og trækakslen og det samme i den anden side. Man skal have dem løs nede fra - pas på øjnene, for man ligger og skruer og det drysser ned med skidt!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

  • Gæst
Oliesvind
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2007 kl: 07:04:45 »
behøver man egentlig køre rundt med det? hvis jeg nu rent faktisk får det flået af - er der grunde til at jeg skulle sætte det på igen hvis man ikke kører rundt i sahara - er vand fra vejbanen evt et problem?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Oliesvind
« Svar #5 Dato: 23. Marts 2007 kl: 07:28:36 »
Søg på "chikaneplade"
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!