Forfatter Emne: Skift fra automatgearkasse til alm...  (Læst 1529 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

editionfivedk

• Gæst
Skift fra automatgearkasse til alm...
« Dato: 26. December 2011 kl: 10:25:06 »
Mojn Alle..

Har lige et teknisk spørgsmål ang min ny indkøbte Reimo camper fra 1984..( Billeder tilgår, da jeg desværre ikke havde kamera med ned til sælger hvor den stadig er)
Vognen er pt med Automat gear, men gearkassen er defekt, dvs ifølge sælger er der er ingen fremadgående gear der virker, men kun bak.
Vognen er med en standard 1.6 diesel med ca 350000 km på klokken.
Nu er mit spørgsmål, vil det være svært at udskifte automat gearet med et alm gearskifte??
Har ikk haft bilen startet endnu, men regner klart med at motor skal skiftes, da min erfaring med 1.6 diesel siger mig den mangler lidt Wumfff..( Havde en buslet udleveret i flyvevåbnet i 92, og den ku aldrig overhale nogen  :wink:  )
Håber på der er nogen der kan hjælpe mig med et svar..

Mvh Michael...

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #1 Dato: 26. December 2011 kl: 11:08:22 »
meget spændende kombination med automatgear og dieselmotor; yderst sjælden. Jeg ville dog prøve at skifte olie og filter i gearkassen inden den dømmes ude; og så fylde lækkert frisk olie på i den rigtige mængde. Det er rigtig vigtigt i automatgearkasser. Hvis du bliver træt af din dieselmotor har du alle muligheder for at lægge en benzinmotor (altså hvis du ønsker benzin) nu du allerede har adaptorpladen til automatgearkassen. se mere her.

Men, ja man kan godt skifte fra auto til manuel, du skal også have trækakslerne med fra en donorvogn.

editionfivedk

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26. December 2011 kl: 14:12:16 »
Mojn Hinze...
Tak for dit svar...
Nu er jeg så blevet noget klogere siden jeg skrev mit opslag, så nu er bilen vokset til en 1.9 benziner ( Sorry..)
Jeg glæder mig til den kommer hjem, men lægger lidt billeder op her senere idag.
Mvh Michael

Offline Hasse

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
« Svar #3 Dato: 26. December 2011 kl: 16:22:55 »
Citat fra: "editionfivedk"
Mojn Hinze...
Tak for dit svar...
Nu er jeg så blevet noget klogere siden jeg skrev mit opslag, så nu er bilen vokset til en 1.9 benziner ( Sorry..)
Jeg glæder mig til den kommer hjem, men lægger lidt billeder op her senere idag.
Mvh Michael

Om du skulle mangle en frisk automatkasse så har jag ett par till salu :wink:
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16